نمایش 1 - 2 کالا از 2

دستکش ایمنی ضد اسید

دستکش ایمنی ضد اسید

دستکش ایمنی ضد اسید برای کار با مواد شوینده، مواد اسیدی، حلال ها و اغلب مواد شیمیایی مناسب است. توصیه می شود که به هیچ عنوان بدون دستکش مناسب مستقیما به این مواد دست نزنید.

دستکش های موجود در بازار در سایز تا مچ تا آرنج و تا کتف هستند. کاربر باید بنا به محیط و شرایط کاری خود دستکش با اندازه مناسب تهیه کند. دستکش های ضد حلال و ضد مواد شیمیایی عموما ضد نفوذ در برابر مایعات هستند.

این دستکش ها مقاومت خوبی در برابر مشتقات نفتی، مواد شیمیایی خورنده، اسیدها، مواد قلیایی، حلال ها، روغن های معدنی و صنعتی، چربی و گریس، کارهای دامپروری، دامداری، مرغداری، کشتارگاه و کشاورزی ایجاد می نماید.

 

انواع دستکش ایمنی ضد اسید 

  • بوتیل : یک لاستیک مصنوعی با مقاومت خوب در برابر هوا و طیف گسترده ای از مواد اسیدی است. دستکش‌های لاستیکی بوتیل از لاستیک مصنوعی ساخته شده‌اند، در اکثر شرایط محافظت خوبی دارند و بادوام هستند. آنها همچنین در برابر سایش مقاوم هستند و در دماهای پایین انعطاف پذیر می مانند. از نکات منفی دستکش های بوتیل مقاومت ضعیف آن در برابر بنزین و هیدروکربن های آلیفاتیک، آروماتیک و هالوژنه است.
  • لاستیک طبیعی : یک ماده بسیار انعطاف پذیر و منطبق، ساخته شده از مایعی که از گیاهان لاستیک گرفته شده است. سبک و قابل کشش هستند، بنابراین انعطاف پذیری خوبی دارند. به دلیل سفت بودن، داخل دستکش ها معمولاً با پودر پوشانده می شود که باعث می شود دستها راحت تر روی دستکش سر بخورند. دستکش های لاتکس مهارت و انعطاف پذیری خوبی را فراهم می کنند.
  • نئوپرن : یک لاستیک مصنوعی با خواص ضد اسیدی و مقاومت در برابر سوراخ شدن بوده و برتر از لاستیک طبیعی است. در اکثر شرایط محافظت خوبی دارند، بادوام هستند و قیمت مناسبی دارند. آنها از لاستیک مصنوعی ساخته شده اند و انعطاف پذیر هستند. دستکش نئوپرن مهارت خوبی در انگشتان ایجاد می کند و دارای مقاومت در برابر پارگی هستند.
  • نیتریل : در اکثر شرایط محافظت خوبی دارند، بادوام هستند و قیمت مناسبی دارند. آنها در جفت های قابل استفاده مجدد در دسترس هستند که می توانند بعد از یک کار مجددا تمیز و دوباره استفاده شوند، همچنین این دستکش های بصورت یکبار مصرف نیز وجود دارند. برخی از کارگران به نیتریل حساسیت دارند، اگرچه این حساسیت بسیار کمتر از آلرژی به لاتکس است. دستکش های نیتریل نیز در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند.
  • پلی اتیلن : یک ماده نسبتاً مقاوم در برابر مواد اسیدی است. دستکش های پلی اتیلن اغلب برای کارهای سبکی که نیاز به تعویض مکرر دستکش دارند، مانند صنعت خدمات غذایی استفاده می شود. آنها در معرض نور خورشید می توانند شکننده شوند. دستکش ها باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا از پارگی یا سوراخ شدن جلوگیری شود.
  • پلی وینیل الکل : یک پلیمر محلول در آب که مقاومت استثنایی در برابر بسیاری از حلال های آلی که به سرعت در اکثر لاستیک ها نفوذ می کنند از خود نشان می دهد. برای حلال های معطر و کلردار مناسب است. از نقاط ضعف این دستکش این است که در برابر محلول های مبتنی بر آب ضعیف عمل می کند.
  • پلی وینیل کلراید : یکی دیگر از مواد رایج مورد استفاده در دستکش ضد اسید است. اکثر دستکش های PVC حتی در محیط های سرد نیز انعطاف پذیر می مانند. PVC مقاومت نسبتاً بالایی در برابر سوراخ شدن دارد . برای اسیدها، بازها، روغن ها، چربی ها، پراکسیدها و آمین ها مفید است. مقاومت خوب در برابر سایش دارد .
  • ویتون : یک علامت تجاری ثبت شده  است. یک الاستومر مصنوعی بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی بوده اما گران قیمت است. انتخاب خوبی برای مواد دستکش است زیرا بسیار انعطاف پذیر و راحت برای پوشیدن است. این دستکش ایمنی نسبت به سایر دستکش های مقاوم در برابر مواد اسیدی گران تر است. برای حلال های کلردار و معطر مناسب است.

 

 

دستکش ایمنی ضد اسید

همانطور که گفتیم این دستکش ها در مکانهایی که افراد با مواد شیمیایی و اسیدی سر و کاردارند در راستای حفاظت از سلامت دستان  کاربرد اصلی را دارند. از سری مواد شیمیایی و اسیدی که واجب است در مواجه با آنها از دستکش های محافظ این کار استفاده کرد میتوان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از :

  1. مشتقات نفتی
  2. مواد شیمیایی خورنده
  3. انواع اسید ها و مواد قلیایی
  4. انواع حلال ها
  5. روغن های معدنی و صنعتی
  6. چربی و گریس
  7. کار های دامپروری
  8. دامداری و مرغداری
  9. کشتارگاه و کشاورزی

در نظر داشته باشید که با توجه به موارد بالا از این دستکش ها در مکانهای زیر بیشتر استفاده می شود که شامل :

  1.  آزمایشگاه های شیمیایی
  2.  کارگاه های صنعتی
  3. استفاده برای حمل و نقل مواد شیمیایی اسیدی
  4. کارهای صنعتی مرتبط با مواد شیمیایی اسیدی
  5.  امور بیمارستانی
  6. کاربرد در صنایعی مانند صنایع آبکاری
  7. استفاده در هنگام کار با حلال های شیمیایی و نفتی
  8.  کار با انواع حلال های صنعتی

 

خرید دستکش ایمنی ضد اسید :

قبل از خرید این نوع دستکش ها بهتر است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود تا به خرید یک دستکش با کیفیت و با دوام بیانجامد که به صورت زیر است:

  1. توجه به نوع فعالیت کاری و محیط آن.
  2. توجه به شرایط آب و هوایی محل استفاده از آن.
  3. شناسایی خطرات موجود در حین انجام کار که بر روی انتخاب جنس دستکش تأثیرگذار است.
  4. محدوده‌ای از دست (دستکش کار ساق بلند و ساق کوتاه) که در حین کار محافظت می شود.
  5. توجه به جنس لایه خارجی این دستگاه ها که در صورت امکان از بهترین متریال تولید شده باشد.
  6. توجه به لایه داخلی این دستکش ها که باید از جنسی باشد که سبب تعریق دست کاربر نشود و در کنار آن ضد حساسیت و آلرژی هم باشد.
  7. تناسب سایز دستکش با سایز دست کاربر تا در هنگام کار دچار لغزش نشود.
  8. توجه به حداقل سایز ساق دستکش که می بایست حداقل تا بالای مچ را به طور کامل بپوشاند.
  9. علاوه بر آن یک دستکش مناسب باید در برابر مایعات و گازهای شیمیایی مقام و نفوذ ناپذیر باشد.

 

قیمت دستکش ایمنی ضد اسید

دستکش ایمنی ضد اسید همانطور که در بالا مفصل توضیح داده شد دارای انواع مختلف با ضخامت های مختلف می باشد . در کنار این موضوع استفاده از متریال های مختلف نیز موحب شده تا دستکش های متنوع با عملکردهای مختلف داشته باشیم . تمام این موارد و مواردی مانند کیفیت ساخت دستکش موجب شده تا دستکش ایمنی ضد اسید متفاوت باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن ابزار سپه دستکش مخصوص مواد خود را تهیه کنید. شما عزیران می توانید جهت خرید دستکش ایمنی ضد اسید به سایت ایمن ابزار سپه مراجعه کرده و با خیال راحتی محصولی که قصد خرید آن را دارید تهیه کنید و مشکلی جهت کیفیت و اورجینال بودن آن نباشید. شما می توانید در صورت نیاز با کارشناسان ما جهت خرید در ارتباط باشند.

SS:2004

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.