برند سازنده محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 6 کالا از 6

دستکش ایمنی عایق برق

دستکش ایمنی عایق برق

دستکش ایمنی عایق برق از لوازم ایمنی پر کاربرد برای محافظت در برابر صدمات و تلفات برقی می باشد. کار بر روی اتصالات الکتریکی بسیار خطرناک بوده و تمامی افرادی که بر روی چنین اتصالاتی فعالیت می‌کنند، باید مجموعه اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود در برابر شوک های الکتریکی و دیگر خطرات ناشی از آن را انجام دهند.

جهت حفاظت از دستها در برابر برق معمولاً از دو لایه دستکش استفاده میگردد. دستکش ایمنی عایق برق لاستیکی که به عنوان لایه داخلی استفاده شده، بر اساس نوع ولتاژ و محافظتی که ارائه می‌دهد، طبقه‌بندی می‌شود. لایه ی خارجی شامل دستکش محافظ چرمی بوده، که روی دستکش ایمنی برق عایق لاستیکی پوشیده می شود. دستکش محافظ چرمی در برابر بریدگی و سوراخ شدگی مقاوم است.

 

انواع دستکش ایمنی عایق برق

دستکش عایق برق بسته به سطح محافظت ولتاژی که ارائه می دهد مطابق با استاندارد ICE و استاندارد ASTM  و همچنین بر اساس مقاوم بودن یا نبودن اوزون تنها مطابق با استاندارد ASTM به شش دسته مختلف طبقه بندی می شود. که در ادامه به بررسی تک تک این دسته بندی ها خواهیم پرداخت :

  1. کلاس ۰۰ : این کلاس شامل دستکش محافظ برق برای ولتاژ های ضعیف و پایین بوده این نوع دستکش در ۲۵۰۰ تست شده و برای حداکثر ولتاژ ۵۰۰ قابل استفاده می باشد.
  2. کلاس ۰ : دستکش برق کاری در این کلاس نیز ولتاژ پایین بوده و دستکش در 5000 ولت برای حداکثر استفاده تا 1000 ولت تست شده است.
  3. کلاس 1 : این کلاس شامل دستکش برای ولتاژ بالا می باشد دستکش در ده هزار ولت برای حداکثر استفاده تا ۷۵۰۰ و تست شده است
  4. کلاس 2 : دستکش عایق بر در این کلاس جزو دستکش های عایق برق با ولتاژ بالا محسوب شده و در 20000 ولت برای حداکثر استفاده 17000 ولت آزمایش شده است.
  5. کلاس 3 : این کلاس شامل دستکش برق برای ولتاژ بالا بالاست و دستکش با حداکثر ولتاژ قابل استفاده ۲۶۵۰۰ در 30000 ولت تست شده است.
  6. کلاس 4 : این کلاس شامل دستکش عایق برق فشار قوی بوده و با حداکثر ولتاژ 36000 ولت در ولتاژ 40000 ولت آزمایش شده است.

 

چگونه از دستکش ایمنی عایق برق محافظت کنیم؟

همه دستکش‌های عایق هر شش ماه به صورت الکتریکی باید آزمایش شوند. دستکش‌ها باید قبل از هر بار استفاده از نظر پارگی، ساییدگی، سوراخ شدگی مورد بازرسی قرار گیرند. برای بازرسی بصری می توان از بادگیرهای مخصوص چک کردن دستکش نیز استفاده کرد.

برای کلاس ۰ و کلاس ۰۰ تست دستکش شامل تست تورم هوا و معاینه بینایی در هنگام تورم دستکش است و آزمایش دی الکتریک مورد نیاز نیست اما می‌تواند در صورت درخواست کاربران نهایی سازماندهی شود.

برای دستکش های عایق کلاس ۱ ، ۲ ، ۳ و ۴ حتی هنگام نگهداری از دستکش نیز بدون انجام آزمایش در ۶ ماه گذشته نباید استفاده شود. دوره آزمایش معمولی دستکش بین ۶۰ تا ۹۰ روز است. دستکش ها را باید بدون تا خوردگی ، فشرده سازی یا تغییر شکل در بسته بندی آنها نگهداری کرد. دستکش ها را نباید در نزدیکی منبع گرما با دمای ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

 استاندارد دستکش ایمنی عایق برق

وقتی از تجهیزات حفاظت فردی صحبت می‌شود، استانداردهای خاصی برای هر یک از آنها وجود دارد که باید رعایت شود، تا بتوان اطمینان حاصل نمود که این لوازم ایمنی PPE تست شده و قابل استفاده می باشد.  استاندارد CE متداول ترین استاندارد جهانی است. علامت CE مخفف مطابقت با استاندارد های اروپایی بوده و تضمین کننده تطابق تجهیزات با استاندارد های ایمنی است.

استاندارد های مختلفی وجود دارد که بیانگر این است که کدام دستکش کار برای یک محیط خاص، ایمن و مناسب می باشد. برخی از آزمایشات و استاندارد تحت CE برای دستکش عایق برق عبارتند از:

  1. EN 388 تست ویژگی مکانیکی
  2. EN 420  تست الزامات دستکش عمومی
  3. EN 60903 دستکش ولتاژ بالا

 

خرید دستکش ایمنی عایق برق

به هنگام خرید دستکش ایمنی عایق برق به نکات زیر توجه نمایید.

  1. دستکش ضد برق باید از نظر عملکرد آزمایش شده و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید شده باشد.
  2. قبل از خرید باید نوع دستکش ایمنی را مشخص کنید و بر اساس کاربرد، بهترین مدل را بخرید.
  3. ولتاژ کاری هنگام خرید دستکش عایق برق باید در نظر گرفته شود.
  4. به راحتی کار هنگام پوشیدن دستکش مخصوص برقکاری نیز باید توجه کنید.

توجه کنید این دستکش ها به دلیل اینکه در شرایط خاصی استفاده می باشد باید حتما در حین خرید به این نکات توجه بفرمایید.

 

قیمت دستکش ایمنی عایق برق

قیمت دستکش ایمنی عایق برق با توجه به تکنولوژی که در تولید آن بکار رفته و کیفیت بالا مواد اولیه معمولا نسبت به دیگر دستکش های صنعتی از قیمت بالاتری برخوردار است. قیمت دستکش ایمنی عایق برق به عواملی مانند برند و شرکت‌تولید‌کننده، کیفیت ساخت و مواد به‌کار رفته در آن بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن ابزار سپه دستکش مخصوص مواد خود را تهیه کنید. شما می توانید با خرید دستکش ایمنی مورد نظرتان از ایمن ابزار سپه به راحتی و با خیال کاملا آسوده از اصل بودن و با کیفیت بودن محصول خود اطمینان خاطر داشته باشید و نگران هیچ مشکلی در حین سفارش و حتی بعد از رسیدن سفارش به دستتان نباشید .

SS:1904

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.