برند سازنده محصول را انتخاب کنید
رنگ محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 48 کالا از 109

عینک ایمنی

عینک ایمنی

عینک ایمنی یک ابزار محافظتی می باشد که از چشمان شما جهت کاهش آسیب و مصونیت از خطر چشم و حتی گاهی صورت محافظت می کند. این وسیله جز تجهیزات بسیار پرکاربرد در مشاغل گوناگون محسوب می شود.

عینکی ایمنی از جمله پوشش‌های محافظ در محیط‌های کاری است. در واقع عینک ایمنی برای محافظت از چشم کارکنان در مقابل آب، مواد شیمیایی، خرده‌های جوش و ذرات مضر دیگر کاربردی ضروری دارد.

همچنین عینک ایمنی باید الزاما ضد اشعه‌های مادون قرمز و فرابنفش باشد و در بسیاری مواقع نیز ضدبخار بودن عینک ایمنی یک ویژگی الزامی به حساب می آید.

 

عینک ایمنی چه کارایی دارد ؟

عینک ایمنی جز تجهیزات بسیار مهم و محافظت کننده از چشمان شما در برابر نور ، مواد شیمیایی ،ذرات ریز و درشت خاجی و همچنین ضربات خارجی محافظت می کند. این وسیله در مشاغل صنعتی و عمرانی نظیر جوشکاری ، نجاری و برشکاری اهمیت بسیار زیادی را دارا می باشد .

به این نکته توجه کنید که کارگران هرگز نباید از مراقبت کردن چشمان خود امتناع کنند زیرا توجه و رعایت کردن نکات ایمنی و تجهیزات حفاظتی جز مهم ترین مراحل شروع هر نوع فعالیتی محسوب می گردد .

 

انواع لنز عینک ایمنی :

یکی از علل تمایز عینک ها، لنز بکاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلی کربنات و بعضی از آن ها از جنس شیشه تولید شده اند. بیشتر مواقع، احتمال آنکه افراد در بینایی خود احساس ضعف کنند یا نمره چشم آنها پایین باشد، وجود دارد. انواع لنز عینک کار عبارتند از:

  • لنز شفاف : این لنز از پرکاربردترین لنزهای موجود در بازار است که برای مصارف عمومی و سبک استفاده می شود. این لنز به افزایش دید کاربر در محیط کمک می کند.
  • لنز سبز : این مدل لنز کاربرد ویژه ای دارد. از این مدل برای ایجاد وضوح بیشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بکار می رود.
  • لنز آیینه ای : این لنز در بیرون از خود یک پوشش به صورت آیینه دارد و باعث می شود کاربران رنگ محیط را به صورت قهوه ای یا خاکستری ببینند.
  • لنز قهوه ای یا کهربایی :این لنز در عینک های مخصوص لپ تاپ استفاده می شود. لنز کهربایی این قابلیت را دارد که نور حاصل از صفحه نمایش را کاهش دهد.
  • لنز آبی : این لنز کاربرد ویژه ای در خنثی کردن نور زرد و نور لامپ بخار سدیم دارد. اگر شما در برابر مقدار زیادی بخار سدیم و یا لامپ بخار سدیم قرار دارید، باید از این مدل لنز استفاده کنید.
  • لنز قطبی : در این لنز یک نوع ماده شیمیایی بکار رفته است که قبل از رسیدن نور به چشم فرد، بخشی از نور را فیلتر می کند. این لنز برای افرادی که مدت زمان زیادی در زیر نور آفتاب هستند، بسیار مناسب است.
  • لنز نارنجی : این لنز نیز مانند لنزهای کهربایی برای استفاده در محیط های کم نور مناسب است. این لنز به روشن تر شدن محیط و افزایش دید کمک می کند.

 

انواع مدل عینک ایمنی:

در صنایع مختلف، بر اساس کاربرد عینک های ایمنی در دسته های مهندسی، آزمایشگاهی، برشکاری و جوشکاری قرار می گیرد. ما در اینجا به بررسی انواع عینک و کاربرد آن ها پرداخته ایم :

  • عینک گاگل: این نوع از عینک ها از جز ایمن ترین و کاربردی ترین انواع آن می باشد و باعث پوشیده شدن فضای اطراف چشم ها می شود و از آن ها در برابر نور، عوامل شیمیایی محافظت می کند.
  • عینک جوشکاری: این نوع از عینک ها در اندازه های بزرگ تولید شده و مجهز به لنز نامرئی در برابر عبور نورمرئی و ماوراء بنفش می باشد. وزن آن بسیار سبک می باشد و از چشمان در برابر ضربه، نور و خراشیدگی محافظت می کند.
  • عینک پارکسون: این نوع از عینک ها در حوزه های مختلفی قابل استفاده می باشد و پل بینی پلاستیک و وزن مناسب آن باعث شده است که استفاده از این عینک بسیار آسان باشد و چشم ها را در برابر نور فرا بنفش، خراشیدگی و ضربه محافظت می کند.
  • عینک آزمایشگاهی: این عینک ها به صورتی طراحی شده اند که فضای چشم و اطراف آن را به صورت کامل پوشش می دهد و به وسیله لنز موجود در این دستگاه، چشم ها در برابر مود و حلال های شیمیایی محفظت می شود. وزن کم و قابلیت شستشو از مزایای این نوع عینک می باشد.
  • عینک محافظ لیزر: این نوع از عینک های ایمنی در کارگاه های برش لیزری، حکاکی لیزری و مطب های پزشکی دارای لیزر مورد استفاده قرار می گیرد و از چشم ها در برابر حرارت و عبور اشعه لیزر محافظت می کند.
  • عینک های طلقی: این نوع عینک هم برای موارد ضروری از چشم ها محافظت می کند.

نکاتی که در حین استفاده از عینک ایمنی باید رعایت شود

بعد از تهیه عینک ایمنی باید یکسری نکات را رعایت کنید تا باعث آسیب رسیدن به محصول نشود و بتوانید تا مدت ها از این محصول ایمنی استفاده کنید این نکات شامل :

  1. عینک‌های ایمنی مرتباً باید تمیز شوند و برای پاکسازی آن‌ها دربرابر مواد مضر مختلف، باید از مواد شوینده‌ی استاندارد عینک‌های ایمنی استفاده نمود.
  2. اگر برای خرید عینک می ‌روید، همیشه از فروشنده‌ی آن بخواهید که عینک را دربرابر اشعه‌های مختلف امتحان کرده و سپس به شما بفروشد.
  3. اگر عینک ایمنی شما دچار ضربه ویا‌ خط وخش گردید، باید سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید و از عینک به همان صورت استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن چشم در این شرایط وجود دارد.
  4. عدسی عینک هنگامی که دربرابر گرما قرار می ‌گیرد، مانند یک ذره­بین می ‌شود. بنابراین به هیچ عنوان عینک ایمنی خود را دربرابر نور خورشید و در جلوی داشبورد وسایل نقلیه قرار ندهید زیرا این کار باعث می ‌شود که وسیله‌ی نقلیه‌ی شما دچار آتش­سوزی شود.
  5. برای این‌که بتوانید طول عمر عینک ایمنی خود را افزایش دهید، هنگام استفاده از آن، آن را با دو دست بر روی صورت قرار دهید و هنگامی که می ‌خواهید عینک را در بیاورید نیز آن را با دو دست در بیاورید.
  6. زمانی که از عینک ایمنی استفاده می ‌کنید باید محصولات آرایشی را کنار بگذارید زیرا این محصولات سبب آسیب دیدن عدسی عینک شده و کارایی آن را پایین می ‌آورند.
  7. اگر عینک ایمنی شما عینک مناسب ورزش کردن نیست، به هیچ عنوان از آن در هنگام ورزش کردن استفاده نکنید.

 

خرید عینک ایمنی :

برای خرید عینک ایمنی ابتدا نکته‌ای که باید به آن توجه کنید. انتخاب فروشگاه معتبر عینک حفاظتی است. در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش انواع عینک‌های ایمنی می‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کنید که با توجه به توضیحات داده شده در اهمیت خرید عینک ایمنی استاندارد، هر فروشگاهی نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند.

همچنین جهت خرید عینک ایمنی و محافظ چشم باید به نوع آن و میزان محافظتی که از چشم ها ارائه می دهد متفاوت می‌باشد. هر نوع عینک با توجه به نوع محافظت از جنس خاصی تولید شده است. جنس عینک، برند و … همگی از عواملی هستند که بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

 

قیمت عینک ایمنی :

شما می توانید جهت مشاهده مدل ها و قیمت عینک ایمنی در سایت ایمن ابزار سپه تمامی آن ها مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید. آشنایی و شناخت دقیق ابزار های ایمنی به شما کمک می کند تا در تهیه و خریداری تجهیزات ایمنی ترغیب شود. چرا که تهیه نکردن و استفاده نکردن از این ابزار ممکن است یک عمر باعث پشیمانی شود به همین خاطر شما می توانید جهت انتخاب بهترین محصول جهت استفاده و راهنمایی با کارشناسان فروش ایمن ابزار سپه جهت خرید و تهیه یک محصول با کیفیت در ارتباط باشد.

لینک عینک های ایمنی 

SS:1504

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.