سایز لباس را انتخاب کنید
رنگ محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 20 کالا از 20

لباس کار

لباس کار

لباس کار لباسی است که به منظور کار پوشیده میشود؛ به ویژه به منظور حفظ و مراقبت از بدن در برابر سرما، گرما، و خطرات فیزیکی، برای کارهایی مورد استفاده قرار میگیرد که شامل فعالیت انسانی برای تولید فیزیکی یک محصول و به اصطلاح کاربردی است. اغلب کارگران که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند لباس کار را انتخاب میکنند، چرا که از دوام بالایی برخوردار بوده و دغدغه های ایمنی کارگران را برطرف می کند .

 

انواع لباس کار :

این پوشش ها را می توان بر اساس نوع و جنسی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. انواع لباس ایمنی موجود در تولیدی لباس فرم بافتنی به شرح زیر است:

  • دو تیکه یا کاپشن شلوار کار
  • یکسره یا خلبانی
  • دوبنده

 

جنس لباس ایمنی  :

اصولا جنس لباس مطابق با شغل فرد می باشد تا در حین استفاده مشکلی ایجاد نشود. البته باید به نوع لباس نیز بسیار توجه شود. اما ما فعلا به بررسی جنس آن ها خواهیم پرداخت که عبارتند از :

  1. جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 70% پنبه و 30% پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود .
  2. به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا و نخ چهل دولا از نوع رینگ استفاده گردد.
  3. به منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگهای راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده شود.
  4. با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، بکار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید گردد.
  5. با استفاده از الگوی مناسب، باید لباس ایمنی شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه­های استاندارد تهیه شود.

 

۷ دلیل که باید لباس ایمنی بپوشیم:

جهت استفاده از لباس باید یکسری دلایلی وجود داشته باشد تا شخص بتواند با خیال راحت لباس مورد استفاده شغل خود را استفاده کنند. در ادامه به دلایل مهمی که باید از لباس کار استفاده کنید را به شما خواهیم گفت که شامل :

  1. زمانی که شما هنگام کار لباس مخصوص به تن می کنید، لباس خودتان را از تن بیرون می کنید یا لباس ایمنی را روی آن می پوشید. در هر صورت شما از لباس های عادی خودتان مراقبت کرده اید.
  2. لباس مخصوص چون بنا بر فعالیت و خطرهای موجود در محیط کار طراحی و تولید می شود میتواند از شما در برابر تهدیدهای محیط کار محافظت کند. مثلا لباس ایمنی افرادی که در کنار حرارت و گرما به فعالیت می پردازند باید عایق گرما باشد.
  3. لباس ایمنی با توجه به نوع فعالیت می تواند معرف شخصیت و کار شما باشد. مثلا لباس سفید پرستاران و لباس کار مهندسی جزء لباس های معروف است که با دیدن آن شغل مربوطه یادآوری می شود.
  4. شاید در قدیم و زمان های گذشته این باور شکل گرفته بود که پوشیدن لباس ایمنی باعث ایجاد ظاهر نامناسب می شود اما امروزه این لباس ها بر اساس مد و استایل های شیک طراحی می شود .
  5. اگر در یک محیط کاری رسمی شما لباس معمولی و اسپرت به تن کنید دیگران موقعیت حرفه ای شما را جدی نمی گیرند. اما پوشش افراد با لباس ایمنی می تواند تاثیرگذاری شما را در افراد بیشتر می کند و موقعیت شما را جدی تر نشان می دهد.
  6. زمانی که شما برای محیط کار یک لباس در نظر می گیرید دیگر این دغدغه را ندارید که چه لباسی را برای روز بعد بپوشید. پوشیدن لباس می تواند این دغدغه بزرگ فکری را برطرف و آسودگی خیال برایتان ایجاد می کند.
  7. پوشیدن لباس های متنوع با طراحی و رنگ های مختلف در محیط کار می تواند موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز شود. استفاده از لباس ایمنی این مسائل را برطرف می کند و باعث افزایش راندمان کاری خواهد شد.

 

خصوصیات اساسی و کلی لباس کار :

  1. لباس مخصوص تهیه شده باید کاملا اندازه و متناسب با فرم بدن باشد.
  2. کسانی که در مجاورت ماشین آلات مشغول کار هستند باید حتما لباس کاری بدون هیچ گونه پارگی داشته باشند و استفاده از زیورآلات مانند آویز و ساعت و همچنین انداختن کلید در جیب اکیدا ممنوع می باشد.
  3. کارکنانی که محل کارشان احتمال حریق و انفجار وجود دارد استفاده از یقه ی نورگیر و زه و دسته عینک از انواع سلونوئید ساخته شده اکیدا ممنوع می باشد و همچنین هرگونه موادی که قابل اشتعال باشد.
  4. اگر کارکنان در انجام کارهایشان به طور مستمر نیاز داشته باشند که آستین هایشان را بالا بزنند باید حتما لباس آستین کوتاه تهیه نمایند.
  5. لباس کار کارکنانی که در محیط دارای گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده کار می کنند نباید دارای جیب و یا لبه باشد چون ممکن است گرد و غبار و مواد مسموم و مضر در چین و چروک و لبه های لباس باقی بماند.
  6. اگر محیط کارکنان دارای مواد خرنده و یا مضر باشد، باید لباس ایمنی به گونه ای تهیه شود که آب و گاز داخل آن نفوذ نکند و جنس پارچه متناسب با ماده و یا موادی که با آن کار می کنند باشد.
  7. لباس نسوز مخصوص محافظت در برابر آتش بایستی دارای کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه و سرهمی باشد.
  8. لباس مناسب در محیط های اسیدی و رادیو اکتیو باید به صورت یکسره و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

 

خرید و قیمت لباس کار :

خرید لباس کار از فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و به صورت آنلاین صورت می گیرد. برای خرید لباس کار به صورت آنلاین می توانید به مراجعه به سایت فروشگاه های معتبر اقدام به بررسی کامل لباس و مقایسه انواع دیگر لباس کنید و از نظر قیمتی هم می توانید قیمت انواع لباس را به صورت آنلاین و در لحظه ملاحظه نمایید.

شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن ابزار سپه از قیمت لباس کار مطلع شوید و با خیال راحت و با اطمینان خاطر خریداری کنید. همچنین شما می توانید با کارشناسان فروش ایمن ابزار سپه جهت مشاوره و راهنمایی در ارتباط باشید .

SS:2004

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.