نمایش 1 - 0 کالا از 0

هیچ محصولی یافت نشد.

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره لباس های محافظ گشادی هستند که به عنوان سپری در برابر آب و هوای سخت، مواد شیمیایی، پاشیدن مایعات و اسپری ها، خاک، گریس، آتش و گرد و غبار عمل می کنند. این لباس کار بدن شما را از گردن تا مچ پا و همچنین بازوها و شانه ها را پوشش می دهد. این ویژگی تفاوت اصلی آن با سایر لباس کارها است. برخی از لباس های یکسره یکبار مصرف دارای یک هود محافظ هستند که می توان از آن برای پوشاندن سر نیز استفاده کرد.

برای محافظت از پوست و لباس های زیر، لباس کار یکسره را معمولاً روی لباس شخصی می پوشند. آنها به عنوان یکی از لوازم PPE و تجهیزات محافظ شخصی هستند که در برابر تعدادی از خطرات شیمیایی، مکانیکی، حرارتی و بیولوژیکی محافظت می کنند.

 

انواع لباس کار یکسره

لباس کار یکسره یک PPE ضروری برای ایمن ماندن در محل کار یا خانه هستند. بسیاری از صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌ها پوشیدن لباس کار مناسب را در محل کار اجباری می‌کنند. مثلاً لباس آتش نشانی یکسره مقاوم در برابر آتش.

هر ماده و پوششی کاربردهای متفاوتی دارد، چه در برخورد با جرقه، حلال، اسید، روغن، خون، آئروسل یا سایر مواد خطرناک شما نیاز به یک پوشش ایمن دارید تا از شما در برابر این مواد خطرناک محافظت نماید. درک خطراتی که ممکن است در معرض آنها قرار بگیرید یک پیش نیاز برای تعیین لباس محافظ مناسب  است که ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

دو دسته اصلی از لباس کار یکسره وجود دارد:

  1. لباس یکسره معمولی
  2. لباس یکسره یکبار مصرف

بر اساس پارچه بسته به صنعت و استفاده شما ممکن است یکی را در مقایسه با دیگری انتخاب کنید و بپوشید. صنعت پزشکی،  تولید دارو، کارگران آزمایشگاه، لباس یکسره یکبار مصرف می پوشند. صنعت خودرو، نفت و گاز، ماشین‌آلات سنگین، و تولید، لباس‌های یکسره پارچه‌ای را برای محیط‌های کاری منحصربفرد خود می‌پوشند.

لباس یکسره معمولی

لباس کار یکسره معمولی در برابر کثیفی، ذرات خشک، گریس، خاک و پاشش‌های سبک غیر خطرناک که اغلب در مکانیک‌ها، نجارها یا تعمیرات خانگی استفاده می‌شوند، محافظت می‌کنند. بسته به محیط و نیازهای محافظ خود می توانید بین آستین کوتاه یا آستین بلند یکی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ، آنها برای موقعیت های خطرناک مانند در اطراف آتش سوزی، مواد شیمیایی خطرناک، آب و هوای سخت یا استفاده با دید زیاد استفاده نمی شوند. روپوش ها برای پوشیدن در تمام طول روز طراحی شده اند، بنابراین راحتی اولویت بالایی برای تولید کنندگان است. مواد معمولی شامل جین، پنبه، پلی استر یا اسپندکس اضافه شده برای کمی کشش بیشتر در این مدل لباس کار رایج است.

لباس یکسره یکبار مصرف

صنایع پزشکی، تولید دارو، کارگران آزمایشگاه یا استفاده در منزل از لباس یکسره یکبار مصرف استفاده می‌کنند. طیف گسترده ای از سطوح حفاظتی وجود دارد که  از لباس کار یکبار مصرف استفاده می کنند.  از جمله پاشیدن مایعات و اسپری ها، مواد شیمیایی خطرناک، گرد و غبار، ذرات خشک و حتی گازهای خطرناک. بنابراین شناسایی خطراتی که در معرض آنها قرار خواهید گرفت حیاتی است.

 

ویژگی های لباس کار یک تکه

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک لباس کار صنعتی باید در نظر بگیرید، شغلیست که انجام می دهید و هدفی که می خواهید لباس کار شما برایتان داشته باشد. اگر به دنبال یک لباس کار ساده برای تمیز نگه داشتن و محافظت از شما در برابر گرد و غبار یا سایر آلودگی ها هستید، لباس کار های یکسره می توانند انتخاب مناسبی باشند. اما ابن لباسکارها با ید دارای ویژگی های زیر باشند:

تناسب لباس کار :

انتخاب لباس کار یکسره باید به گونه ای باشد که نه تنها با پوشیدن آن راحت باشید، بلکه در حین انجام کار شما را محدود نمیکند و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد. تناسب و راحتی لباس کار به خصوص در محیط های صنعتی، به قدری مهم است که باید در صدر فهرست ویژگی هایی که از یک لباس کار انتظار دارید قرار گیرد، زیرا مزایای چنین لباسی سایر ویژگی ها را نیز شامل می شود. تناسب در لباسکار های صنعتی به نظر مساله کوچکیست اما تفاوت بزرگی را ایجاد می کند، زیرا اگر لباس کار راحت باشد به کارگر اجازه حرکت آزادانه را می دهد که باعث می شود بازدهی بهتری داشته باشد.

هماهنگی با محیط کار :

یک لباس کار مناسب، به خصوص لباس کار صنعتی باید ویژگی های متناسب با محیط و شرایط کاری نیز داشته باشد. اینکه محیط کاریتان گرم یا سرد است میزان ضخامت لباس کار یکسره را مشخص می کند و اینکه آیا نیاز به استفاده مداوم از ابزارآلات دارید، جیب داشتن یا نداشتن لباس را تعیین می کند. در زمان انتخاب لباس کار صنعتی یک تکه باید دقت کنید که ویژگی های لباس با شرایط و محیط کارتان سازگار باشد.

طرح و رنگ لباس کار :

برخلاف آنچه که عموم مردم تصور میکنند، توجه به طرح و رنگ اهمیت بسیاری در زمان خرید لباس کار دارد. در بسیاری از مشاغل به دلیل خطراتی که ممکن نور کم داشته باشد باید لباس کار دارای نوارهای شب رنگ باشند، همچنین برخی مشاغل مانند نگهبانان محیط زیست باید لباسی همرنگ و مشابه طرح محیط کاریشان به تن کنند تا استتار بهتری داشته باشند. اما برای لباس کار صنعتی یکسره، رنگ لباس یا طرح های مختلف آن میتواند بخش های مختلف یک کارخانه یا سلسله مراتب کارکنان را نشان دهد.

انواع پارچه لباس کار یکسره

پارچه های مختلفی را می توان برای حفاظت در محیط کاری استفاده کرد که باید خصوصیات لباس کار صنعتی را داشته باشند، اما علاوه بر آنها برخی از سایر ویژگی ها در انواع پارچه های لباس کار صنعتی یک تکه عبارتند از:

  1. پارچه مقاوم در برابر مواد شیمیایی : از این پارچه ها برای ساخت لباس کار یکسره مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می شود.
  2. پارچه ضد حریق : پارچه های ضد حریق پارچه هایی هستند که کیفیت مقاومت در برابر حرارت بالا را دارند. این پارچه ها از کارگران در برابر آتش محافظت می کنند و می توانند برای تولید لباس آتش نشان ها استفاده شوند.
  3. پارچه ضد میکروب : الیاف ضد باکتری اجازه نمی دهند میکروارگانیسم ها روی آنها رشد کنند و به آنها خاصیت اصلی ضدعفونی می کنند. خاضیت ضد باکتری را می توان به پارچه هایی مانند پنبه، نایلون، پلی استر یا هر الیاف دیگری اضافه کرد.
  4. پارچه های ضد الکتریسیته ساکن : پارچه های ضد الکتریسیته ساکن پارچه هایی هستند که می توانند در برابر هر جریانی مقاومت کنند و از رسانایی بر روی الکتریسیته جلوگیری کنند.
  5. پارچه های ضد پرز : پرز و کرک دادن پارچه مشکلیست که معمولاً در همه پارچه ها شایع است. استفاده از این ویژگی باعث طولانی شدن عمر لباس کار و استحکام بیشتر آن می شود.

 

خرید و قیمت لباس کار یکسره

لباس کار باید دقیقا سایز تن شما باشد نه کوچک تر و نه بزرگ تر چرا که انتخاب یک لباس با سایز نا مناسب ضریب خطرات حین کار را بالاتر برده و دایره حرکتی شما را کاهش می دهد.
زمانی که قصد خرید یک لباس کار دارید بهتر است با توجه به شغلی که در آن مشغول هستید به جنس لباس توجه کنید. به این معنی که اگر شما یک فرد در حرفه برق کاری باشید باید لباس کاری که انتخاب می کنید دارای عایق باشد و از زیپ پلاستیکی یا چسب های نر و ماده در آن استفاده شده باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن ابزار سپه از قیمت لباس کار یکسره مطلع شوید و با خیال راحت و با اطمینان خاطر خریداری کنید. همچنین شما می توانید با کارشناسان فروش ایمن ابزار سپه جهت مشاوره و راهنمایی در ارتباط باشید .

SS:2004

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.