برند سازنده محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 26 کالا از 26

فیلتر و کارتریج ماسک

فیلتر و کارتریج ماسک

فیلتر و کارتریج نقش بسیار مهمی در محافظت از دستگاه تنفسی را دارا می باشد که قابل استفاده در ماسک های نیم صورت و تمام صورت می باشد . فیلتر ها جهت تجهیز ماسک های تنفسی نیم صورت و ماسک تنفسی تمام صورت می باشد و می بایست با توجه به میزان وجود و غلظت مواد شیمیایی و نوع آلودگی به درستی انتخاب گردند.

 

فیلتر و کارتریج چیست :

فیلتر تنفسی ترکیبی گاز ها و ذرات جهت محافظت در برابر گاز های اسیدی می باشد. فیلتر ها دارای بدنه شفاف و جاذب مخصوص خود می باشد که پس از اشباع آلودگی های موجود در محیط تغییر رنگ می دهد .

کارتریج یا همان محفظه تنفسی نوعی دیگر از فیلتر می باشد که گاز ها، ترکیبات آلی فرار (VOCs) و سایر بخارات را از طریق جذب فیزیکی یا شیمیایی به طور کامل حذف می کند و از تنفس این آلودگی ها جلوگیری می کند .

 

کاربرد استفاده از فیلتر و کارتریج ماسک تنفسی :

کارتریج ها و فیلتر ها نقش بسیار مهمی در محافظت از دستگاه تنفسی در برابر ذرات و مواد خطرناک نظیر گاز های سمی و یا کپک ها را دارا می باشند. کارترج های ماسک با کیفیت بسیار بالایی ساخته می شوند و تمامی استاندارد های کیفیتی را نیز شامل می شود و در مقابل کاربرد خاص و محدوده محافظتی جداگانه ای نیز دارا هستند .

به صورت کلی ماسک ها جهت محافظت کردن از صورت طراحی شده اند که دارای انواع متفاوتی نیز می باشند. مانند ماسک های تنفسی با فیلتر و بدون فیلتر که از نصف صورت کاربر در حین استفاده محافظت می کند. کارتریج و فیلتر ها نیز همین محافظت را در برابر گاز ها و بخارهای گوناگون انجام می دهد .

فیلترها و کارتریج‌ ها طبق دو استاندارد اروپایی و آمریکایی کد گذاری و رنگ‌ بندی می‌ شوند. طبق استاندارد اروپایی، فیلترها و کارتریج‌ ها با حروف انگلیسی و اعداد طبقه‌ بندی می‌ شوند و طبق استاندارد آمریکایی، فیلترها و کارتریج‌ ها با نوارهای رنگی که هر کدام نماد گازهای مختلف هستند، طبقه‌ بندی می‌ شوند.

انواع فیلتر ماسک تنفسی :

ماسک تنفسی دارای فیلتر های مختلفی می باشد که شما باید با توجه به مکانی که در واقع هستید از فیلتر مناسب جهت استفاده از آن مکان در آن استفاده کنید. زیرا فیلتر ها تنها قادر به جذب یکسری ذرات خاص می باشد. به همین دلیل باید حتما در مورد آن ها در نظر داشته باشید.

  • فیلتر کارتریج : فیلتر کارتریج در جایی که میزان مواد معلق در آب کمتر از ppm ۱۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد. در پیش تصفیه، خطوط تولید مواد شیمیایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع الکل سازی و… از این فیلتر استفاده می‌شود.
  • فیلتر میکرونی : فیلتر میکرونی مثل فیلتر شنی و کربن فعال از سیستم‌های فیلتراسیون پیروی می‌کند. در این فرایند ناخالصی‌های فیزیکی و ذرات معلق آب فیلتر می‌شود.
  • فیلتر شیمیایی : این فیلتر در گروه و دسته لوازم ایمنی قرار می‌گیرد. بر روی ماسک‌های فیلتر دار شیمیایی نصب می‌شود.
  • فیلتر شش حالته : فیلتر ۶ حالته ضد گاز و برای تمام صورت مناسب است. درجه فیلتراسیون آن مجهز به ۶ فیلتر جاذبه است.
  • فیلتر چهار حالته : فیلتر ۴ حالته از جنس آلومینیوم است که قابل استفاده برای گاز‌ها و بخارهای آلی اسیدی و آمونیاک است. از انواع دیگر فیلترها که وجود دارد می توان به نوع گازی آنها اشاره داشت. که عمر این فیلتر ها بستگی به میزان ماده ای که جذب میکنند و شرایط استفاده، رطوبت و مقدار تنفس فرد بستگی دارد. که می توانیم به فیلترهای A برای جذب بخار و گاز آلی با نقطه جوش پایین، B برای جذب گازها و بخارهای غیرآلی، E برای جذب گازها و بخارهای اکسیدی، K برای جذب آمونیوم و مشتقات آن، Ax برای جذب گازها و بخارها با نقطه جوش کمتر از 65، Co برای جذب مونوکسید، HgP3 برای جذب بخار جیوه، R51A برای جذب بخارات آلی و… اشاره داشت.

 

رنگ بندی فیلتر و کارتریج ماسک تنفسی بر اساس ذرات مختلف :

برای کارتریج های گاز و بخار، NIOSH دارای یک سیستم رنگ بندی است که به شما کمک می کند تجهیزات مناسب برای خطر خاص خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال برخی از رنگ های رایج عبارتند از:

  • بخارات آلی از حلال ها، مانند بخارات موجود در رنگ ها و تینرها، به کارتریج با برچسب سیاه نیاز دارند.
  • کارتریج های تایید شده برای گازهای اسیدی، شامل گازهایی مانند کلر، سولفید هیدروژن و دی اکسید گوگرد، دارای برچسب سفید هستند.
  • کارتریج های دارای برچسب زرد هم برای بخارات آلی و هم برای گازهای اسیدی تایید شده اند.
  • کارتریج های تایید شده برای آمونیاک یا متیلامین دارای برچسب سبز رنگ هستند.

 

زمان تعویض فیلتر و کارتریج ماسک تنفسی :

عمر مفید کاتریج و فیلتر ماسک تنفسی روی کارتن آن درج شده است. بر همین اساس فیلترها را مطابق دستورالعمل سازنده و زمان تعیین شده تعویض کنید. توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در دستورالعمل را جدی بگیرید. مواردی همچون آلاینده‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، غلظت گازها، دفعات و طول مدت استفاده، دما و رطوبت محل کار و مواد شیمیایی مختلف می‌توانند عمر فیلتر ماسک ایمنی را کاهش دهند.

 

خرید و قیمت فیلتر و کارتریج ماسک تنفسی :

ذرات مختلفی وجود دارد که شما این ذرات ممکن است برای شما بسیار خطرناک باشد به همین دلیل باید از فیلتر و یا کارتریج استفاده کنید. در حین استفاده از کارتریج و فیلتر باید مدلی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی تمامی ذرات را جذب کند.

جهت مشاهده تمامی مدل های موجود و بررسی آن ها می توانید به سایت ایمن ابزار سپه مراجعه کرده و از قیمت کاتریج و فیلتر ماسک تنفسی  و مدل ها و حتی برند های محصولات مطلع شوید. جهت انتخاب بهترین محصول جهت استفاده و راهنمایی با کارشناسان فروش ایمن ابزار سپه جهت خرید و تهیه یک محصول با کیفیت در ارتباط باشد.

 

SS:1604

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.