برند سازنده محصول را انتخاب کنید
نوع ماسک مورد نظر را انتخاب نمایید

نمایش 1 - 12 کالا از 12

ماسک سوپاپ دار و چند لایه

ماسک سوپاپ دار و چند لایه 

ماسک سوپاپ دار و چند لایه امروزه جز پرطرفدار ترین ماسک های تنفسی می باشد. این ماسک ها دارای قابلیت جذب گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوا را دار می باشند. ماسک های سوپاپ دار می توانند هوای ورودی را فیلتر کرده و از ورود هرگونه وبروس جلوگیری می کند و پس از فیلتراسیون هوا را از طریق سوپاپ خارج می کند .

ماسک های سوپاپ دار دارای ماسک های چند لایه می باشند که شامل : N95 ، ffp1 , ffp2 , ffp3 و N99 می باشد. هر کدام از این مشخصات مشخص کننده کیفیت و میزان جذب این ماسک ها در برابر آلودگی ها می باشد .

 

ماسک سوپاپ دار و چند لایه چه چیز ساخته شده است؟

ساختار کلی این دسته از ماسک‌ها، شامل چند لایه پارچه نبافته روی هم قرار گرفته است که معمولا یکی از لایه‌های میانی ماسک، لایه فیلتردار است که می تواند مانع از عبور ذرات گرد و غبار، آلودگی، ذرات معلق و باکتری و ویروس‌ها شود.

معمولا از الیاف نانو، علاوه بر لایه‌های محافظتی و لایه فیلتردار در ساخت ماسک‌های فیلتر دار استفاده می‌شود. این لایه نقش مهمی در فیلتراسیون ماسک دارد، زیرا تا ۱۰۰ برابر بیشتر از سایر ماسک‌های فیلتر دار، هوای ورودی را از آلاینده و باکتری تصفیه می‌کند.

برخی از انواع این ماسک‌ها در سمت خود دارای یک یا دو عدد سوپاپ هستند که به تنفس راحت‌تر فرد کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر دچار مشکل تنفسی مانند آسم هستید، در هنگام خرید ماسک فیلتر دار، از وجود سوپاپ روی آن مطمئن شوید.

بررسی مدل های پر استفاده 

ماسک های بسیار پر کاربرد در زمینه ماسک های سوپاپ دار مدل های N95 ، ffp1 , ffp2 , ffp3 و N99 می باشد که بسیار مورد استفاده عموم قرار میگیرد هر کدام از این ماسک ها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.

  • N95 : شامل فیلتر‌ هایی که حداقل ۹۵ درصد ذرات معلق با اندازه ۰.۳ میکرون و بیشتر را حذف می‌کند.
  • N99 : شامل فیلتر‌ هایی است که حداقل ۹۹ درصد ذرات معلق با اندازه ۰.۳ میکرون و بیشتر را حذف می‌کند.
  • FFP2 : دارای حداقل کارآیی ۹۴% را در برابر ذرات سدیم کلراید (نمک) با قطر ۳ الی ۶ میکرون و یا ذرات روغن (پارافین مایع)  تحت جریان ۹۵ لیتر بر دقیقه در تست هواپخش (آئروسل) داشته باشد. تحت استاندارد FFP2 طبقه‌ بندی می‌ شود.
  • FFP3 : دارای حداقل کارآیی ۹۹% را در برابر ذرات سدیم کلراید (نمک) با قطر ۳ الی ۶ میکرون و یا ذرات روغن (پارافین مایع) تحت جریان ۹۵ لیتر بر دقیقه در تست هواپخش (آئروسل) داشته باشد. تحت استاندارد FFP3 طبقه‌بندی می‌شود.
  • FFP1 : دارای کارایی جذب 80 درصد برای ذرات 0.3 میکرون و افت فشاری برابر با ۴۵ پاسکال است که برای محیط‌های عمومی و عاری از سم بسیار مناسب و کاربردی است.

از بین ماسک های معرفی شده به دلیل اینکه ماسک های سری N توانایی مقاومت در برابر ذرات روغنی را نمی باشند ماسک های FFP بهترین گزینه خواهد بود. یعنی انتخاب بین ماسک FFP2 و ماسک N95، قطعا ماسک تنفسی FFP2 می‌ باشد و انتخاب بین ماسک FFP3 و ماسک N99، قطعا ماسک تنفسی FFP3 خواهد بود .

 

نکات لازم در استفاده از ماسک‌ سوپاپ‌ دار 

  1. حتما در محل مناسب نگهداری شوند، محل نگهداری باید تمیز، خشک و خنک و دارای دمای ثابت باشد.
  2. هر بار قبل از استفاده به صورت چشمی ماسک مورد ارزیابی قرار گیرد.
  3. پس از انجام کار، چنانچه در محل کار بیش از حد با گرد و غبار مواجه قرار گرفته باشید، حتما پس از برداشتن ماسک سوپاپ خروجی هوا را بازدید کرده و در صورت تجمع گرد و غبار با استفاده از هوای فشرده از فاصله و زاویه مناسب اقدام به پاکسازی ماسک تنفسی نمایید.
  4. هر فرد باید ماسک تنفسی خود را در کمد شخصی نگهداری کرده و آن را در کیف مخصوص به صورت تمیز نگهداری کند و نام خود را بر روی کیف درج کند تا با بقیه اشتباه نشود. همچنین می‌بایست بنا به توصیه سازنده نظافت و نگهداری نماید.

 

موارد استفاده از ماسک سوپاپ دار و چند لایه :

ماسک سوپاپ دار و چند لایه به دلیل محافظتی که داراست قابل استفاده برای یکسری مکان ها می باشد که این مکان ها عبارتند از :

  • جلوگیری از آلوده شدن محیط توسط فرد
  • جلوگیری از آلوده شدن فرد توسط عوامل بیماری زا
  • کاهش آسیب آلودگی هوا
  • آزمایشگاه ها
  • بیمارستان ها
  • پرسنل درمانی
  • جلوگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی
  • جهت استفاده در مشاغل خاص مانند رنگ آمیزی و نجاری
  • جهت استفاده در حین سم‌پاشی
  • افرادی که زیاد در محیط‌های آلوده رفت و آمد می‌کنند
  • افرادی که مشکل آسم و ناراحتی ریه دارند
  • جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری های واگیردار
  • افرادی که نیاز به استفاده طولانی مدت از ماسک دارند.

 

چه مدت زمانی می‌توان از ماسک سوپاپ دار استفاده کرد؟

دقت داشته باشید که ماسک‌ها اصولا محصولاتی یکبار مصرف هستند مگر آن که دارای کارتریج یا سوپاپ و فیلتر قابل تعویض باشند. عده‌ای بر اساس نوع استفاده و کاربری مورد نظرشان از ماسک، نیاز دارند که از یک ماسک چندین مرتبه استفاده کنند. به همین دلیل عمر مفید ماسک سوپاپ دار برای آن‌ها بسیار با اهمیت است.

عمر مفید استفاده از ماسک در محیط آلوده و مکان‌های عمومی ۸ ساعت بوده و بهتر است با مواد ضدعفونی اقدام به شستشو و استفاده دوباره از این ماسک‌ها نکنید. معمولا مواد شوینده لایه فیلتر ماسک‌ها را از بین برده و باعث می‌شوند کارایی سابق را نداشته باشند.

در نمونه‌های خاصی از ماسک‌های سوپاپ‌ دار، می‌توانید بعد از مدتی استفاده سوپاپ ماسک را تعویض کرده و دوباره از آن استفاده کنید. سوپاپ مصرف شده را بعد از تعویض دور بیاندازید و هرگز اقدام شستشو و ضدعفونی کردن آن برای استفاده دوباره نکنید. دقت کنید که اگر ماسک شما پاره و کثیف شده باشد یا نفس کشیدن را برای شما دشوار کرده است، وقت آن رسیده که آن ماسک را دور انداخته و از ماسک جدید استفاده کنید.

قیمت و خرید ماسک سوپاپ دار و چند لایه :

خرید ماسک سوپاپ دار و چند لایه  از مراکز و فروشگاه های ایمنی یا تامین تجهیزات حفاظت فردی انجام می شود. ماسک های سوپاپ دار با توجه به برند و کیفیت ساختی که دارند ممکن است در بازه های مختلف قیمتی وجود داشته باشند. در صورتی که این ماسک ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید ، می توانید با قیمت مناسب بهترین کیفیت در خرید تجربه نمایید.

جهت بررسی مدل ها و قیمت ماسک سوپاپ دار و چند لایه  به سایت ایمن ابزار سپه مراجعه کرده و تمامی آن ها را مشاهده نمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان ما جهت انتخاب بهتر در ارتباط باشید تا بعد از استفاده هیچگونه مشکلی برای شما ایجاد نشود .

SS:1704

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.