نمایش 1 - 0 کالا از 0

هیچ محصولی یافت نشد.

کفش ایمنی آتش نشانی

کفش ایمنی آتش نشانی

کفش ایمنی آتش نشانی جز مهمترین تجهیزات عملیات آتش نشانی می باشد که باید توسط کارکنان آتش نشانی مورد استفاده قرار گیرد تا آن ها بتوانند بدون این که خطری پاهایشان را تهدید کند در جاهای حساس حضور پیدا کنند.

این کفش ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر حرارت و دمای بالا باید در مقابل خطراتی نظیر افتادن اشیا سنگین , برخورد با اشیا تیز و برنده , لغزش و سرخوردگی , برق گرفتگی و …. مقاوم باشند.

یک کفش آتش نشانی استاندارد از پای فرد علاوه بر حرارت و دمای بالا از عواملی مانند اجسام نوک تیز و برنده همانند خرده های شیشه و … ضربات و سقوط اجسام سنگین و سایر تهدید های محیط عملیات محافظت کامل می نماید .

 

چگونه باید از کفش ایمنی آتش نشانی مراقبت کنیم :

کفش های ایمنی مخصوص آتش نشانان دارای یکسری نکاتی می باشد که در حین تمیز کردن باید حتما آن ها را رعایت کنیم و در صورت رعایت نکردن آن ها ممکن است. باعث از بین رفتن زود هنگام این محصول ایمنی شود پس حتما در حین تمیز کردن به نکاتی که به شما ارائه می شود توجه بفرمایید .

باید های مراقبت از کفش ایمنی آتش نشانی :

  • هنگام شسشتشوی کفش آتش نشان در سینک مخصوص با آب گرم و فرچه مرطوب کفش، از دستکش حفاظتی مخصوص استفاده کنید و از خراش انداختن برروی آن که باعث کاهش مقاومت آن می شود جلوگیری کنید.
  • از مایع شوینده ملایم و آب با دمای کمتر از 43 درجه سلسیوس استفاده کنید.
  • از اسپری گندزدا با نرخ سمیت EPA4 که الکل، سفیدکننده یا مواد شیمیایی سمی دیگر ندارد، استفاده کنید.
  • کفی های کفش را در آورید و آن را در ماشین با آب سرد و دور پایین بشوئید.
  • کفش ها را در معرض هوا برروی یک طبقه قفسه قرار دهید تا بهتر و سریعتر خشک شوند.
  • کفش ها را جدا از لباس ها و وسایل دیگر بشورید.

نباید های مراقبت از کفش های ایمنی آتش نشانی :

  • از واکس چرم یا واکس هایی که حاوی چربی هستند، استفاده نکنید.
  • از مواد شوینده سفیدکننده یا کلردار حتی ذره ای استفاده نکنید که درجه محافظت کفش آتشنشان را کاهش می دهد.
  • کفش آتشنشان ها را در معرض نور مستقیم یا غیرمستقیم خورشید، نور فلورسنت، خشک کننده و یا در دستگاه خشک کن، جلوی پنجره باز، اجاق داغ یا رادیاتور ها خشک نکنید.
  • از دستگاه های شوینده و شلنگ های پرقدرت با فشار زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است به کفش آسیب بزند.

 

 

چرا باید از کفش ایمنی آتش نشانی مراقبت های لازم را به عمل آوریم ؟

آتش نشانی شغلی پر خطر است و با توجه به رویارویی با حوادث مختلف مثل حریق، سیل، طوفان، تصادفات و غیره، خطرات مختلفی آتش نشان ها را تهدید می کند. در کنار گرمازدگی، سوختگی، استرس های روحی، تهدیدات دیگری وجود دارند که به چشم نمی آید. یکی از آنها نشستن مواد سمی برروی لباس ها در طی عملیات و بعد از آن است.

آتش ترکیبی از مواد سمی ، آلرژی زا و سرطان زا به شکل گرد و غبار، فیبر، دود، فوم، گاز و بخار تولید می کند که خطر سرطان و بیماری های ریه را افزایش می دهد. به همین دلیل مرحله تمیزکاری کفش آتش نشان طی عملیات اطفا حریق و بعد از آن که باعث کاهش این خطرات می شود، بسیار حائز اهمیت است.

مواد خطرناک زیادی مثل هیدروکربن ها، ترکیبات بودار پلی نوکلیر، فلزاتی همچون کادمیوم و کرومیوم، اسیدها و دوده ها برروی کفش می نشینند و به لایه های داخلی آن نفوذ کرده و به بدن می رسند. همچنین این ذرات و دیگر مواد ناشی از حریق می توانند باعث کاهش مقاومت کفش ها در برابر شعله و عبور برق شوند.

بنابراین آتش نشان ها بایستی مراقب کفش هایشان باشند و آنها را کامل و اصولی تمیز کنند تا ریسک بلند مدت خطرات ناشی از مواد خطرناک را کاهش دهند. همچنین هرکسی که این کفش ها را تمیز می کند یا به آن دست می زند یا آن را حمل می کند، باید از دستکش و لباس مخصوص استفاده کند تا مواد سمی به بدن خودش راه نیابد.

حتی الامکان بعد از هر عملیاتی که در معرض دود، خون، مایعات بدن، مواد خطرناک و مایعات شیمیایی قرار می گیرند، کفش ها باید تمیز شوند و تا زمانیکه کفش تمیز و سم زدایی نشده مجددا از آن استفاده نکنند.

 

خرید و قیمت کفش ایمنی آتش نشانی :

جهت خرید کفش های ایمنی باید به یکسری از نکات توجه بفرمایید زیرا در حین خرید بسیار مهم و ضروری می باشد. قیمت کفش ایمنی آتش نشانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین موضوعی که تاثیر زیادی بر روی قیمت چکمه دارد برند تولید کننده آن چکمه است. به عنوان مثال برند هارویک به عنوان یکی از تولیدکنندگان چکمه معتبر در جهان شناخته می‌شود و چکمه های تولید شده تحت نام برند کاملاً ضد حرارت و ضد آب هستند. همچنین علاوه بر اینکه از نظر ایمنی استاندارد می باشند، نیروهای آتش نشانی نیز در زمان پوشیدن آنها احساس راحتی خواهند کرد.

شما می توانید جهت بازدید از کفش های ایمنی آتش نشانی وارد سایت ایمن ابزار سپه شوید و با رفتن به قسمت مربوطه از تمامی مدل های کفش ایمنی دیدن فرمایید و از قیمت آن ها نیز اطلاع پیدا کنید. توجه کنید که اگر قصد خرید دارید نگران زمان رسیدن محصول نباشید چون ما سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن محصولات را به دست شما برسانیم به بتوانید از آن استفاده نمایید. هم چنین در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان فروش ما جهت راهنمایی در خریدتان در ارتباط باشید .

 

SS:1404

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.