برند سازنده محصول را انتخاب کنید
رنگ محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 36 کالا از 36

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی 

استفاده از کلاه ایمنی جز اصلی ترین و مهم ترین لوازم ایمنی می باشد. زیرا به خوبی می تواند از سر و جمجمه ما از مهم‌ترین عضو بدن، یعنی مغز، محافظت می‌کند.

اگر این عضو آسیب ببیند هیچ اندام دیگری درست کار نخواهد کرد. بنابراین صدمات وارد شده به سر در اثر سقوط یا برخورد اجسام سنگین، ضربه، قرار گرفتن در معرض جریان الکتریسیته و … اغلب جدی بوده و در دسته آسیب‌های مرگ‌بار قرار می‌گیرند.

استفاده از کلاه ایمنی ساده ترین روش برای حفاظت کارگران از آسیب است. کلاه ایمنی می تواند کارگران را از خطرات برخورد,شوک الکتریکی و سوختگی محافظت نمایند.

 

برند های معروف کلاه ایمنـی

انتخاب و خرید بهترین کلاه ایمنی امری ضروری و بایسته است. از این رو با بررسی بازار به این نتیجه رسیدیم که برندهای معتبر تولید کننده کلاه در داخل کشور هستند البته ما به ترتیب برند هایی را به شما معرفی می کنیم که دارای بهترین کیفیت می باشد پس به ترتیب ای برند ها عبارتند از :

  • کلاه ایمنی UVEX تولید کشور آلمان
  • کلاه ایمنی Canasaf تولید کشور کانادا
  • کلاه ایمنی NORTH تولید کشور مکزیک
  • کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف جز تولیدات ایران می باشد

 

انواع کلاه ایمنی بر اساس استاندارد :

کلاه ایمنی را از جنبه‌های مختلفی قابل دسته بندی شدن می باشند. یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس استانداردهای تعریف شده از سوی اداره ایمنی و بهداشت کار  (OSHA) است که شامل دو نوع کلاه ایمنی است:

کلاه ایمنی نوع I :از تاج یا بالای سر در برابر ضربه‌های ناشی از سقوط اشیاء یا برخورد با جسم سخت محافظت می‌کند.

کلاه ایمنی نوع II : نه‌ تنها از تاج و بالای سر محافظت می‌کند، بلکه در برابر ضربات جانبی که از دو طرف یا پشت سر ممکن است وارد شود نیز یک سد دفاعی به وجود می‌آورد.

 

بر اساس نوع مشاغل :

دسته‌بندی بعدی انواع کلاه ایمنی بر اساس نوع مشاغل و نیاز خاص آن‌ها تعریف می‌شود و شامل سه دسته است:

کلاس A یا کلاس G : این کلاه‌ها در برابر ضربه و جریان‌های خفیف الکتریکی مقاومت دارند و برای کسانی که در کارگاه‌های ساختمانی و کارخانه مشغول به کار هستند، گزینه مناسبی است.

کلاس B یا کلاس E : این کلاه‌ها نه ‌تنها از ضربه جلوگیری می‌کنند، بلکه در برابر جریان الکتریسیته ولتاژ بالا نیز عایق هستند و مانع از سوختگی و برق‌گرفتگی کارکنان خواهند شد.

کلاس C  : این کلاه‌ها جز ساده‌ترین کلاه‌ها هستند و تنها در برابر ضربه می‌توانند از سر محافظت کنند.

 

بر اساس جنس رویه :

دسته‌بندی بعدی کلاه‌های ایمنی بر اساس جنس رویه این کلاه‌ها است که در واقع میزان مقاومت آن‌ها را نشان می‌دهد. کلاه‌های ایمنی را بر اساس جنس آن می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

پلی‌کربنات : کلاه‌هایی که از کربن یا پلی‌کربنات ساخته می‌شوند بسیار سبک بوده و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند.

پلاستیک و نایلون : شاید تصور کنید که چون جنس رویه کلاه از پلاستیک است، مقاومت زیادی ندارد! اما این طور نیست و مقاومت این کلاه‌ها از طریق پوشش داخلی آن‌ها تأمین می‌شود. پوشش پلاستیکی باعث می‌شود تهویه مناسبی داشته باشند.

فایبر گلاس : این کلاه‌ها در برابر حرارت عایق هستند و مقاومت بالایی دارند اما تبادل هوا در آن‌ها خوب نیست.

 

 

مفهوم رنگ های کلاه ایمنی :

کلاه ها دارای رنگ های مختلفی می باشد که توسط این رنگ ها می تواند سمت و حتی فعالیتی که فرد انجام می دهد را به خوبی متوجه شد. در ادامه به بررسی رنگ هایی افراد بیشتر از آن ها استفاده می کنند می پردازیم تا به خوبی شما نیز آگاه شوید. این رنگ ها شامل :

  • رنگ سفید : برای کارکنان سطح بالا مثل مهندسین، مدیران، سرپرستان و … استفاده می‌شود، تقریباً در اکثر کارگاه‌های ساختمانی این رنگ‌بندی رعایت می‌شود.
  • رنگ زرد : پرکاربردترین رنگ موجود در کارگاه‌های عمرانی و دیگر پروژه‌ها است، این رنگ نماینده نیروی کار اصلی و بزرگ کارگاه یعنی کارگران است، معمولاً در تمامی کارگاه‌های ساختمانی این رنگ‌بندی رعایت می‌شود.
  • رنگ قرمز : برای نیروی آتش‌نشانی و اطفاء حریق در نظر گرفته می‌شود و معمولاً در کارگاه‌های متداول ساختمانی این نیرو وجود ندارد.
  • رنگ سبز : نماینده کارکنان خدمات فنی و مسئولین ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و دیگر پروژه‌ها است.
  • رنگ آبی : نماینده کارکنان بخش تعمیرات، تکنسین‌های برق، گروه نجاری و دیگر اپراتورهای فنی است.
  • رنگ قهوه ای : ابرای کارکنان و کارگرانی که در محیط‌های با حرارت بالا کار می‌کنند و جوشکاران در نظر گرفته می‌شود.
  • رنگ خاکستری : برای میهمانان، بازدیدکنندگان و پیمانکاران در نظر گرفته‌شده است و در اغلب کارگاه‌های بزرگ و خاص عمرانی وجود دارد.

 

تست‌ های لازم جهت کنترل کیفیت کلاه ایمنی :

از آنجا که کلاه‌ ایمنی باید محافظت بالایی را برای سر کاربران خود داشته باشند تست‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد. این تست ها عبارتند از :

  • تست جذب شوک ناشی از ضربه: در این آزمون یک شی با وزن ۵ کیلوگرم به کلاه ایمنی برخورد می‌کند حداکثر نیروی وارده باید ۵۰۰ نیوتن باشد.
  • تست مقاومت در برابر نفوذ: در این تست یک میله به وزن ۳ کیلو گرم با زاویه ۶۰ درجه به کلاه ضربه می‌زند.
  • تست مقاومت در برابر شعله و حرارت: در این تست کلاه به مدت ده ثانیه در معرض شعله قرار می‌گیرد بعد از کنار زدن کلاه پوسته بیرونی نباید بیش از ۱۵ ثانیه بسوزد.
  • تست عایق بودن در برابر الکتریسیته: در این نوع تست کلاه را ۱۲۰۰۰ اندازه می‌گیرند جریان نفوذ الکتریسیته نباید بیشتر از ۱.۲ میلی‌آمپر باشد.
  • تست گدازه فلزی : این نوع تست برای کلاه‌هایی به کار می‌رود که در صنایع فولاد و مذاب کاربرد دارد ۳۰۰ گرم فلز مذاب با ۱۴۰۰ درجه حرارت بر روی کلاه ایمنی ریخته می‌شود پوسته بیرونی تا حد مشخص استاندارد باید مقاومت کند.

 

قیمت و خرید کلاه ایمنی :

قیمت کلاه ایمنی یا همان کلاه امداد و نجات به عوامل بسیاری از جمله جنس و ویژگی آن کلاه بستگی دارد. هرچه مقاومت کلاه نسبت به ضربات بالاتر باشد، ناحیه بیشتری از سر، گوش و گردن را پوشش دهد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند عایق حرارتی یا عایق الکتریسیته داشته باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. برای خرید کلاه ایمنی باید ابتدا ویژگی‌ها و نوع محافظتی که نیاز دارید، مشخص کنید و سپس قیمت را مقایسه کنید.

به منظور خرید کلاه ایمنی ابتدا باید به این نکته توجه کنید که، فروشگاه معتبری را انتخاب نمایید. با توجه به این‌که اکنون فروشگاه‌های بسیاری در زمینه فروش انواع کلاه فعال هستند، نباید فراموش کنید که ممکن است کالای استانداردی را عرضه نکنند. شما می توانید خرید خود را از سایت ایمن سپه به آسانی و بدون هیچ نگرانی انجام دهید.

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.