نمایش 1 - 0 کالا از 0

هیچ محصولی یافت نشد.

کلاه ایمنی آتش نشانی

کلاه ایمنی آتش نشانی

کلاه ایمنی آتش نشانی جز معمول ترین تجهیزات عملیات آتش نشانی و نوعی کلاه ایمنی برای آتش نشانان می باشد.

کلاه عملیاتی باید کاملا استاندارد بوده و در برابر حریق , حرارت و دمای بالا مقاوم باشد این کلاه ها سر را به طور کامل پوشش می دهند و دارای لنزهایی جهت حفاظت از چشم و صورت آتش نشانان می باشد.

این نوع کلاه دارای حفاظ پشت گردن می باشد. روی این کلاه نوار شبرنگ جهت دید مناسب در شب و تاریکی وجود دارد. کلاه آتش نشانی باید دارای مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالایی نیز داشته باشند.

جنس کلاه ایمنی آتش نشانی :

کلاه ایمنی آتش نشانی معمولا از ماده ترموپلاستیک و یا فایبرگلاس ساخته می شود. هر دوی آن ها در شرایط گرمای شدید می تواند از آتش نشانان محافظت نمایند.

کلاه از جنس فایبر گلاس ترکیبی از رزین ترموست و الیاف شیشه ای می باشند. رزین ترموست چسبی است که برای نگه داشتن الیاف شیشه‌ای بر روی پوسته کامپوزیت کلاه کاربرد دارد. رزین ترموست از خانواده پلاستیک هایی است که ذوب نمی شود. الیاف شیشه ای از مقاومت بالایی در برابر حرارت و شعله برخوردار می باشند.

کلاه عملیاتی آتش نشانی از جنس فایبرگلاس همچنین در معرض مواد شیمیایی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. از معایب این کلاه این است که در صورت قرار گرفتن مکرر در معرض گرمای زیاد تخریب آن تسریع می گردد.

مواد ترموپلاستیک کیفیت بالایی از خود نشان می دهند و ثابت شده که در برابر ضربه مقاوم تر هستند. در حالی که مواد ترموپلاستیک تولید شده با روش های پیشرفته امروزی می تواند تا دمای ۵۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۶۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل نمایند، اما در برابر برخی مواد و حلال های شیمیایی حساس‌تر هستند. از آن جایی که کلاه آتش نشانی ترموپلاستیک طی فرایند  ذوب و خنک سازی مجدد تولید می گردد، به هنگام استفاده مکرر در معرض گرمای زیاد دچار آسیب جدی نمی گردند.

نکاتی جهت انتخاب کلاه ایمنی آتش نشانی :

  • نوع بالشتک بسیار مهم است چرا که آتش نشانان طی عملیات ها فشار عظیمی را تحمل می کنند.
  • بالشتک نباید خیلی ضخیم یا سخت باشد تا در عین محافظت باعث دشوار شدن تنفس نشود.
  • بعضی از کلاه های آتش نشانی تمام سایز و نیم سایز هستند؛ تمام سایز کل سر را در بر می گیرد اما نیم سایز فقط بالای سر را می پوشاند.
  • ایمنی کلاه های تمام سایز نسبت به نیم سایز بیشتر است.
  • سبک های کلاه آتش نشانی را بشناسیم.
  • تعادل کلاه را دقت کنیم.

 

 

بهترین برند کلاه ایمنی آتش نشانی :

امروزه برندهای مختلفی در صدد تولید انواع کلاه آتش نشانی برآمده اند که در ادامه به بهترین مارک کلاه آتش نشانی خواهیم پرداخت.

  • کلاه آتش نشانی پاپ فایر : پاپ فایر یکی از برترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات اتش نشانی، از جمله کلاه ایمنی آتش نشانی است. کلاه های آتش نشانی پاپ فایر از طراحی زیبایی برخوردار هستند. مقاوت بالای این وسیله آتش نشانی این توانایی را به کلاه داده است که از سر شما در برابر ضربه های سنگین محافظت کند و سر و گردن شما را نیز در برابر آتش محافظت می کند.
  • کلاه آتش نشانی MSA : این کلاه که توسط شرکت ام اس ای ساخته شده دارای پوشش چشمی ارتقا یافته، روکش گردنی ضدد اشتعال و چراغ قوه و سیستم ارتباطی می باشد. جنس بیرونی این کلاه از پلی آمید است و امکان انطباق با ماسک سیستم اس سی بی ای را دارد.
  • کلاه آتش نشانی ماتریکس : این کلاه توسط شرکت ماتریکس ساخته شده است. از ویژگی های این کلاه می توان به سبک بودن آن اشاره کرد که مانع خستگی شخص می شود و استفاده بلند مدت از آن روی سر مشکلی ایجاد نمی کند. این کمپانی با استفاده از پی وی سی در این کلاه برتری زیادی نسبت به بقیه برندها را رقم زده است. به دلیل محافظت کامل این کلاه از سر کمپانی ماتریکس توانسته استاندارد ای ان۳۹۷ را برای این کلاه دریافت کند.
  • کلاه آتش نشانی موبی : این کلاه نیز مانند بقیه انواع کلاه های آتش نشانی مقاومت بالایی نسبت به ضربه و آتش دارد. همچنین به دلیل استفاده از پلیمر کامپوزیتی در این کلاه می توانید در آتش سوزی های مهیب و بزرگ از آن استفاده کنید.

تعویض کلاه ایمنی آتش نشانی :

هریک از موارد زیر سبب می شود که شما نیاز به  جایگزینی کلاه خود با یک کلاه آتش نشانی جدید داشته باشید.

  1.  مطابق استاندارد NFPA 1851 در صورت گذشت ۱۰ سال از تاریخ تولید شده توسط کارخانه سازنده تجهیزات نیاز به جایگزینی دارند.
  2. هر گونه نقص ظاهری در اثر برخورد و سقوط آوار و اشیا بر روی کلاه منجر می گردد که کلاه کنار گذاشته شود و از سرویس خارج شود.
  3. هر گونه ترک خوردگی بر روی بدنه کلاه به ویژه بر روی پوسته خارجی منجر می‌شود که دیگر کلاه کارایی نداشته باشد و باید کنار گذاشته شود. این نوع ترک ها قابل ترمیم نبوده و آزمایشات دی الکتریک را پشت سر نمی گذارند. این بدین معناست که در برخورد با سیم برق به احتمال بسیار زیاد جریان الکتریکی از طریق پوسته ی کلاه عبور کرده و منجر به برق گرفتگی آتش‌ نشانان می شود.
  4.  اگر کلاه آتش نشانی در معرض حرارت زیاد دچار تاول و حباب شود، باید کنار گذاشته شود.

کلاه آتش نشانی باید به صورت مرتب مورد بازبینی و بازرسی مکرر قرار گیرد هرگونه فرسودگی، گسستگی و پوسیدگی می‌تواند مانع از عملکرد صحیح آن شود.

قیمت و خرید کلاه ایمنی آتش نشانی :

کلاه ایمنی آتش نشانی دارای تنوع بسیار زیادی بوده، هر نوع کلاه دارای استایل، مواد اولیه، ویژگی های حفاظتی، میزان مقاومت متفاوتی می باشد که همگی این عوامل هدر کنار برند و کارخانه سازنده و میزان انطباق آن با استاندارد های روز دنیا می تواند در قیمت کلاه ایمنی آتشنشانی تاثیرگذار باشد.

در صورتی که قصد خرید کلاه ایمنی آتش نشانی دارید می توانید با مراجعه به ایمن سپه کلاه ایمنی مخصوص خود را انتخاب کرده و به آسانی خریداری کنید. توجه کنید که در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان فروش ما نیز جهت انتخاب بهتر در ارتباط باشید .

SS:1304

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.