برند سازنده محصول را انتخاب کنید
رنگ محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 19 کالا از 19

کلاه ایمنی ایرانی

کلاه ایمنی ایرانی

استفاده از کلاه ایمنی ایرانی جز اصلی ترین و مهم ترین لوازم ایمنی می باشد. زیرا به خوبی می تواند از سر و جمجمه ما از مهم‌ترین عضو بدن، یعنی مغز، محافظت می‌کند. اگر این عضو آسیب ببیند هیچ اندام دیگری درست کار نخواهد کرد. بنابراین صدمات وارد شده به سر در اثر سقوط یا برخورد اجسام سنگین، ضربه، قرار گرفتن در معرض جریان الکتریسیته و … اغلب جدی بوده و در دسته آسیب‌های مرگ‌بار قرار می‌گیرند. استفاده از کلاه ایمنی ساده ترین روش برای حفاظت کارگران از آسیب است. کلاه ایمنی می تواند کارگران را از خطرات برخورد,شوک الکتریکی و سوختگی محافظت نمایند.

مزایای کلیدی پوشیدن کلاه ایمنی ایمنی در محل کار :

استفاده از کلاه ایمنی ایرانی و حتی خارجی شامل یکسری ویژگی هایی می باشد که باید تمامی کلاه های ایمنی از آن پیروی کنند در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره مند شوید.

۱. محافظت از سر در برابر آسیب‌های وارده

کلاه ایمنی می‌تواند سر شما را در برابر اجسام در حال سقوط محافظت نماید همچنین این کلاه‌ها طوری طراحی شده‌اند تا صورت، چشم‌ها و گردن شما را در برابر هرگونه ضربه و خراش و حتی الکتریسیته و هر نوع آسیب احتمالی محافظت کنند. پوشیدن کلاه ایمنی در کارگاه‌های صنعتی یک قانون اجباریست که بدون استثناء همه باید آن را رعایت کنند؛ تمامی کارفرمایان موظف هستند برای افراد مشغول به کار در کارگاه خود کلاه ایمنی استاندارد تهیه کنند و کاملاً از پوشیدن آن توسط کارکنان اطمینان حاصل کنند. از آنجایی که به صورت متوسط سالیانه صد‌ها کارگر از ضربات وارد به سر آسیب می‌بینند، استفاده از از کلاه ایمنی از ویژگی‌های حیاتی کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی می‌باشد.

۲. حفاظت صنعتی

در برخی از محیط‌های کاری صنعتی خطرات ناشی از آسیب‌های سر، تا حدی شدید است که کلاه‌های ایمنی معمولی حفاظت زیادی ایجاد نمی‌کنند و کاربران رضایت چندانی ندارند؛ به عنوان مثال در بخش‌های معدنی و ساخت و ساز خطرات بسیار شدید‌تر است. در چنین شرایطی کلاه‌های ایمنی با استاندارد‌های سختگیرانه‌تری در اختیار مهندسان و کارگران قرار می‌گیرد.

این نوع کلاه‌های ایمنی با پوسته‌های سخت‌تر و هدبند، خاصیت جذب ضربه‌های وارده را دارد. در نتیجه این نوع کلاه‌ها ضربه‌های وارده به سر کاربر را جذب کرده و مانع از رسیدن آسیب جدی به سر و گردن می‌شوند. در این نوع کلاه‌ها از موادی مانند پلی اورتان استفاده شده است.

۳. رنگ و برچسب انواع کلاه کار

در تجهیزات حفاظت فردی، کلاه‌ها نقش اصلی و اولیه را دارند. در پروژه‌های ساختمانی و کارخانه‌ها کلاه‌های ایمنی با رنگ‌های مختلف در اختیار مهندسان و تکنسین‌ها و کارگران قرار داده می‌شود که البته هر دسته با رنگ به خصوص تفکیک شده است. معمولاً در بیشتر کارگاه‌های صنعتی کارکنان از یک نوع کلاه همرنگ استفاده می‌کنند. اما اغلب سرپرستان کارگاه با تمامی کارکنان آشنایی ندارند. به همین دلیل از رنگ و انواع برچسب برای تبادل اطلاعات مهم بدون فوت وقت و بدون اشکال استفاده می‌شود. به همین دلیل در شرکت‌های مختلف انواع برچسب‌ها وجود دارد.

برند های مطرح کلاه ایمنی ایرانی:

همانطور که می دانید کلاه های ایمنی هم به صورت وارداتی در کشور وجود دارد و هم به صورت تولید داخلی می باشد. کلاه های ایمنی که در داخل تولید می شود دارای کیفیت هایی برابر با کلاه های مشابه خارجی دارند که شما با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید. برند های تولید کلاه های ایرانی عبارتند از :

  • استیل پرو سیفتی
  • ام اس ای
  • پادکس
  • پارس سیف
  • پرشین سیفتی
  • جی اس پی
  • جی اس پی
  • سی تی
  • سیمبانی
  • کراتوس سیفتی
  • مریس توکن
  • میداس
  • هترمن

انواع کلاه ایمنی ایرانی بر اساس استاندارد :

کلاه ایمنی ایرانی را از جنبه‌های مختلفی قابل دسته بندی شدن می باشند. یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس استانداردهای تعریف شده از سوی اداره ایمنی و بهداشت کار  (OSHA) است که شامل دو نوع کلاه ایمنی است:

کلاه ایمنی نوع I :از تاج یا بالای سر در برابر ضربه‌های ناشی از سقوط اشیاء یا برخورد با جسم سخت محافظت می‌کند.

کلاه ایمنی نوع II : نه‌ تنها از تاج و بالای سر محافظت می‌کند، بلکه در برابر ضربات جانبی که از دو طرف یا پشت سر ممکن است وارد شود نیز یک سد دفاعی به وجود می‌آورد.

بر اساس نوع مشاغل :

دسته‌بندی بعدی انواع کلاه ایمنی بر اساس نوع مشاغل و نیاز خاص آن‌ها تعریف می‌شود و شامل سه دسته است:

کلاس A یا کلاس G : این کلاه‌ها در برابر ضربه و جریان‌های خفیف الکتریکی مقاومت دارند و برای کسانی که در کارگاه‌های ساختمانی و کارخانه مشغول به کار هستند، گزینه مناسبی است.

کلاس B یا کلاس E : این کلاه‌ها نه ‌تنها از ضربه جلوگیری می‌کنند، بلکه در برابر جریان الکتریسیته ولتاژ بالا نیز عایق هستند و مانع از سوختگی و برق‌گرفتگی کارکنان خواهند شد.

کلاس C  : این کلاه‌ها جز ساده‌ترین کلاه‌ها هستند و تنها در برابر ضربه می‌توانند از سر محافظت کنند.

بر اساس جنس رویه :

دسته‌بندی بعدی کلاه‌های ایمنی بر اساس جنس رویه این کلاه‌ها است که در واقع میزان مقاومت آن‌ها را نشان می‌دهد. کلاه‌های ایمنی را بر اساس جنس آن می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

پلی‌کربنات : کلاه‌هایی که از کربن یا پلی‌کربنات ساخته می‌شوند بسیار سبک بوده و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند.

پلاستیک و نایلون : شاید تصور کنید که چون جنس رویه کلاه از پلاستیک است، مقاومت زیادی ندارد! اما این طور نیست و مقاومت این کلاه‌ها از طریق پوشش داخلی آن‌ها تأمین می‌شود. پوشش پلاستیکی باعث می‌شود تهویه مناسبی داشته باشند.

فایبر گلاس : این کلاه‌ها در برابر حرارت عایق هستند و مقاومت بالایی دارند اما تبادل هوا در آن‌ها خوب نیست.

در آخر 

توجه کنید که تمامی کلاه های ایمنی دارای ویژگی های مشابهی می باشند و فرقی بر تولید داخل و خارج آن محصول نمی کند. همچنین امروزه به دلیل شرایط سخت وارد کردن محصولات وارداتی و قیمت آن ها افراد سعی در خرید کلاه ایمنی با قیمت مناسب می کنند تا دارای کیفیت و کارایی بالایی باشد.

شما اگر قصد خرید کلاه ایمنی ایرانی دارید حتما از مراکز و فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کنید تا بتوانید کلاهی با کیفیت عالی و همچنین اصل تهیه کنید و نگران نباشد. ایمن ابزار سپه جز آن دسته از فروشگاه های اینترنتی می باشد که شما با خیال راحت می توانید اقدام به خرید نمایید و در صورت نیاز به مشاوره می توانید از آن ها کمک بخواهید .

SS:1204

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.