برند سازنده محصول را انتخاب کنید
رنگ محصول را انتخاب کنید

نمایش 1 - 17 کالا از 17

کلاه ایمنی خارجی

کلاه ایمنی خارجی

کلاه ایمنی خارجی پوششی محافظ برای سر کارکنان در محیط‌های مختلف کاری است. به طور کلی خطرات احتمالی که کارکنان را در محیط کار تهدید می‌کند به تناسب شغل متفاوت است و بر همین اساس انواع ‌کلاه ایمنی با کاربردها و ویژگی‌های متنوع نیز در بازار موجود است. بنابراین در خرید کلاه ایمنی باید به مواد به کار رفته در کلاه ایمنی کار توجه کافی داشت.

همچنین کیفیت و مقاومت پوسته خارجی کلاه در برابر ضربات احتمالی نیز از موارد بسیار مهم در خرید کلاه ایمنی به ویژه کلاه ایمنی مهندسی و کلاه ایمنی کارگاه به شمار می‌رود که دارای لبه‌های برجسته اضافی نیز هستند و مانع از آسیب دیدگی گردن و صورت افراد می‌شود. از طرف دیگر بندها و تسمه‌های کلاه کار نیز موارد دیگری است که در خرید کلاه ایمنی خارجی باید به آن‌ها توجه نشان داد. تسمه و بند کلاه ایمنی کار به منظور ثابت ماندن کلاه بر سر کارکنان در استفاده‌های طولانی‌مدت طراحی شده است.

برند های مطرح کلاه ایمنی خارجی :

کلاه های ایمنی مختلفی در دنیا تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند اما در این برند ها یکسری برند هایی وجود دارد که افراد به دلیل کیفیت و موارد اولیه ای که در ساخت آن ها استفاده شده ترجیح به تهیه این برند از کلاه ها میدهند. این برنده ها شامل :

  • یووکس ( uvex )
  • کاناسیف ( Canasafe )
  • استیل پرو سیفتی ( STEEL PRO SAFETY )
  • کاناسیف ( Canasafe )
  • ماتریکس ( Matrix )
  • نورث ( NORTH )
  • هیرو ( Hero )

این برند ها جز پر طرفدار ترین برند های کلاه ایمنی خارجی می باشند که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است هر کدام نیز دارای یکسری کلاه های ایمنی خاصی می باشد که شما با توجه به مکانی که قرار است از کلاه ایمنی استفاده کنید بهتر برند مورد نظر خود را تهیه نمایید.

ویژگی‌های کلاه ایمنی خارجی مناسب :

برای این‌که در خرید کلاه ایمنی خارجی بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است ویژگی‌های کلاه ایمنی خوب را بشناسید. بنابراین اولین نکته این است که انتخاب کلاه کار باید با توجه به شرایط و خطرات محیط کاری صورت بپذیرد. مواد به کار رفته در ‌ساخت کلاه ایمنی و کلاس کلاه ایمنی باید هم‌راستا با شرایط کاری انتخاب شود تا بیش‌تری میزان کارایی و ایمنی را داشته باشد.
بر اساس استانداردهای کلاه ایمنی، شما باید تمام اجزاء کلاه انتخاب شده را بررسی کنید تا کاملا از صحت و استاندارد کیفی آن‌ها مطلع شوید. اجزایی شامل پوسته خارجی، تسمه محافظ، بند چانه، نوار عرق‌گیر، نوار پشت گردن و لبه‌های اضافه که باید با دقت کامل آن‌ها را بررسی کنید.
به علاوه دانستن این نکته نیز حیاتی است که تمام انواع کلاه ایمنی اصولا دارای عمر مفید مشخصی است. بنابراین الزاماً بعد از پایان تاریخ انقضاء کلاه باید تعویض شود و دیگر کارایی استانداردی نخواهد داشت.

 

مزایای کلیدی پوشیدن کلاه ایمنی خارجی در محل کار :

۱. محافظت از سر در برابر آسیب‌های وارده

کلاه ایمنی می‌تواند سر شما را در برابر اجسام در حال سقوط محافظت نماید همچنین این کلاه‌ها طوری طراحی شده‌اند تا صورت، چشم‌ها و گردن شما را در برابر هرگونه ضربه و خراش و حتی الکتریسیته و هر نوع آسیب احتمالی محافظت کنند. پوشیدن کلاه ایمنی در کارگاه‌های صنعتی یک قانون اجباریست که بدون استثناء همه باید آن را رعایت کنند؛ تمامی کارفرمایان موظف هستند برای افراد مشغول به کار در کارگاه خود کلاه ایمنی استاندارد تهیه کنند و کاملاً از پوشیدن آن توسط کارکنان اطمینان حاصل کنند. از آنجایی که به صورت متوسط سالیانه صد‌ها کارگر از ضربات وارد به سر آسیب می‌بینند، استفاده از از کلاه ایمنی از ویژگی‌های حیاتی کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی می‌باشد.

۲. حفاظت صنعتی

در برخی از محیط‌های کاری صنعتی خطرات ناشی از آسیب‌های سر، تا حدی شدید است که کلاه‌های ایمنی معمولی حفاظت زیادی ایجاد نمی‌کنند و کاربران رضایت چندانی ندارند؛ به عنوان مثال در بخش‌های معدنی و ساخت و ساز خطرات بسیار شدید‌تر است. در چنین شرایطی کلاه‌های ایمنی با استاندارد‌های سختگیرانه‌تری در اختیار مهندسان و کارگران قرار می‌گیرد.

این نوع کلاه‌های ایمنی با پوسته‌های سخت‌تر و هدبند، خاصیت جذب ضربه‌های وارده را دارد. در نتیجه این نوع کلاه‌ها ضربه‌های وارده به سر کاربر را جذب کرده و مانع از رسیدن آسیب جدی به سر و گردن می‌شوند. در این نوع کلاه‌ها از موادی مانند پلی اورتان استفاده شده است.

۳. رنگ و برچسب انواع کلاه کار

در تجهیزات حفاظت فردی، کلاه‌ها نقش اصلی و اولیه را دارند. در پروژه‌های ساختمانی و کارخانه‌ها کلاه‌های ایمنی با رنگ‌های مختلف در اختیار مهندسان و تکنسین‌ها و کارگران قرار داده می‌شود که البته هر دسته با رنگ به خصوص تفکیک شده است. معمولاً در بیشتر کارگاه‌های صنعتی کارکنان از یک نوع کلاه همرنگ استفاده می‌کنند. اما اغلب سرپرستان کارگاه با تمامی کارکنان آشنایی ندارند. به همین دلیل از رنگ و انواع برچسب برای تبادل اطلاعات مهم بدون فوت وقت و بدون اشکال استفاده می‌شود. به همین دلیل در شرکت‌های مختلف انواع برچسب‌ها وجود دارد.

 

خطرات عدم استفاده از کلاه ایمنی :

نتایج عدم استفاده از کلاه ایمنی و یا کلاه هایی که عمر مفید خود را کرده‌اند در محیط های صنعتی و کارگاه های ساختمانی میتواند بسیار مخاطره آمیز باشد. صدماتی که به سر وارد می شود میتواند اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی داشته باشد مانند:

  • ضربه مغزی
  • ازدست دادن حافظه
  • علائمی مانند سردرد مداوم، مشکلات بینایی و یا حساسیت به نور
  • علائم شناختی و عاطفی مداوم مانند مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و سایر تغییرات شخصیتی
  • آلزایمر
  • فلج شدن
  • مرگ

در آخر 

توجه کنید که تمامی کلاه های ایمنی دارای ویژگی های مشابهی می باشند و فرقی بر تولید داخل و خارج آن محصول نمی کند. همچنین امروزه به دلیل شرایط سخت وارد کردن محصولات وارداتی و قیمت آن ها افراد سعی در خرید کلاه ایمنی با قیمت مناسب می کنند تا دارای کیفیت و کارایی بالایی باشد.

شما اگر قصد خرید کلاه ایمنی خارجی دارید حتما از مراکز و فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کنید تا بتوانید کلاهی با کیفیت عالی و همچنین اصل تهیه کنید و نگران نباشد. ایمن ابزار سپه جز آن دسته از فروشگاه های اینترنتی می باشد که شما با خیال راحت می توانید اقدام به خرید نمایید و در صورت نیاز به مشاوره می توانید از آن ها کمک بخواهید .

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.