نمایش 1 - 0 کالا از 0

هیچ محصولی یافت نشد.

کلاه ایمنی کار در ارتفاع

کلاه ایمنی کار در ارتفاع

کلاه ‌کار در ارتفاع به عنوان یکی از اکسسوری های کار در ارتفاع، دارای استانداردهای ایمنی بالایی است. و از کیفیت بالایی برخوردار هستند و باید بدون لبه طراحی شود تا کاربر میدان دید بالایی را داشته باشد.

از دیگر مختصات این ابزار کار در ارتفاع، مجهز بودن به بند زیر چانه است زیرا باعث می شود. که این کلاه به دلیل تحرک زیاد کارگر و کاربر، بر روی سر ثابت مانده و از روی سر نیفتد.

از دیگرمواردی که در حیم تهیه این کلاه باید در نظر داشت، رگلاژ هارنس داخل کلاه  است. که کاربر می تواند ان را بر روی سر خود رپلاژ نموده و از سر خود برندارد. در نهایت این کلاه باید بسیار ایمن و سبک باشد تا در حین کار، مصرف کننده دچار خستگی نشود.

 

استانداردهای ایمنی کلاه ایمنی کار در ارتفاع :

استانداردهای ایمنی این نوع کلاه شامل موارد زیر می‌شوند:

1- استاندارد ANSI: این استاندارد برای کلاه ایمنی مورد استفاده در صنایع ساختمانی و خدمات شهری مناسب است.

2- استاندارد EN: این استاندارد برای استفاده در صنایع ساختمانی و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- استاندارد CSA: این استاندارد برای استفاده در صنایع ساختمانی، صنایع دریایی و صنایع نفت و گاز مناسب است.

4- استاندارد OSHA: این استاندارد برای استفاده در صنایع ساختمانی، خدمات شهری و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برند های کلاه ایمنی کار در ارتفاع :

کلاه ایمنی کار در ارتفاع همچون دیگر کلاه های ایمنی ایرانی و خارجی از برند های گوناگون تولید و به بازار عرضه میشود. مانند:

  • CT Kratos safety
  • pars safe
  •  Petzel
  •  کلاه ایمنی کار در ارتفاع هترمن

توجه کنید این برند ها جز برند های تولید شده با کیفیت می باشد. این امر باعث می شود شما در صورتی که نیاز به خرید کلاه ایمنی با کیفیت دارید نا خدا آگاه به سمت این برند ها جهت تهیه بروید.

 

 

نکات مهم در انتخاب کلاه ایمنی کار در ارتفاع

1- انتخاب کلاه ایمنی با استفاده از استاندارد: هنگامی که قصد خرید کلاه ایمنی کار در ارتفاع دارید، باید مطمئن شوید که کلاه ایمنی شما از یک استاندارد معتبر بهره می‌برد.

2- جنس کلاه ایمنی جنس کلاه ایمنی : کلاه ایمنی می تواند برای مصارف مختلف متفاوت باشد. در اینجا باید توجه داشت که برخی از جنس‌های کلاه ایمنی، مثل پلی‌اتیلن، بسیار سبک و سازگار با استفاده روزانه هستند. در مقابل، کلاه‌های ایمنی فلزی معمولاً برای کارهایی که نیاز به محافظت از سر در برابر آتش سوزی دارند مناسب هستند. بنابراین، باید جنس کلاه ایمنی را با توجه به نیازهای شغلی خود انتخاب کنید.

3- سایز کلاه ایمنی: کلاه ایمنی باید در سایز مناسب با سر شما باشد. اندازه گیری صحیح سر و گرفتن اندازه هدفون می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب درستی را انجام دهید. در صورتی که کلاه ایمنی به اندازه صحیح شما نباشد، نمی‌تواند در بهترین شکل ممانعت از سقوط شما را به دست آورد.

4– مقاومت در برابر ضربه‌ها: کلاه ایمنی باید مقاوم در برابر ضربه‌ها و نفوذ شدن باشد.

5- طراحی کلاه ایمنی: طراحی کلاه ایمنی نیز مهم است. برخی از کلاه‌های ایمنی دارای شیب و دور بازی در قسمت پشتی هستند که بهترین تهویه را برای کارگر فراهم می‌کنند. همچنین، برخی کلاه‌های ایمنی دارای قسمتی در پشتی هستند که به دلیل کیفیت تهویه، به طور معمول برای مجموعه‌هایی که در دمای بالا کار می‌کنند، توصیه می‌شوند.

6- بررسی و تعویض کلاه ایمنی: کلاه ایمنی کار در ارتفاع باید مداوم بررسی شود و در صورت دیده شدن هر گونه خرابی و نشتی، باید به سرعت تعویض شود. همچنین، بهتر است کلاه ایمنی را در صورتی که بیش از چند سال استفاده شده باشد، تعویض کنید.

 

بررسی کلاه ایمنی کار در ارتفاع :

کلاه ایمنی کار در ارتفاع از نظر کیفیتی ملزم به داشتن بدنه ای بسیار مستحکم میباشد اما در عین حال سبک وزن بودن آن نیز معیار مهمی است. چرا که از این کلاه، مدت های طولانی استفاده میشود و اگر وزن زیادی داشته باشد، کاربر شاهد بروز درد در ناحیه ی سر و گردن میشود.

وزن استاندارد تعریف شده برای کلاه ایمنی ، حدود 250 الی 270 گرم است.سایز کلاه ایمنی کار در ارتفاع استاندارد، بین 40 الی 60 سانتی متر در نظر گرفته شده است و این سایز کاملا قابلیت تنظیم شدن را دارد و فرد به راحتی می تواند کلاه ایمنی کار در ارتفاع را متناسب با سایز سر خود، تنظیم کند.

لازم به ذکر است که جنس بندهای تنظیم کننده و نگهدارنده ی کلاه ایمنی متشکل از الیاف کاملا طبیعی بوده و از تعریق جلوگیری میکند، همچنین این بندها استحکام زیادی دارند و پارگی برای آنها اتفاق نمی افتد.

این مدل از کلاه ایمنی علاوه بر خاصیت ضد ضربگی، عایق الکتریکی، عایق گرمایی و عایق سرمایی نیز می باشد و از خطر برق گرفتگی ممانعت می کند. طراحی کلاه ایمنی کار در ارتفاع به گونه ای است که در سرمای منفی 15 درجه و گرمای 60 درجه نیز مقاومت میکند.

 

بررسی انواع کلاه ایمنی کار در ارتفاع :

در حالت کلی انواع کلاه ایمنی کار در ارتفاع در سه دسته مختلف تقسیم بندی میشوند و هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و برای مشاغل خاصی کاربرد دارد. در ادامه با ویژگی هایی مثل رنگ، جنس و کاربرد هر نوع از کلاه ایمنی آشنا خواهیم شد .

  • نوع اول : نوع اول از کلاه ایمنی فقط خاصیت ضد ضربگی دارد و عایق الکتریکی و گرمایی بودن از ویژگی های آن به شمار نمیرود. این نوع کلاه برای کوهنوردی، سوار شدن بر روی موتور سیکلت و وسایل ورزشی، کار در معدن، کار در کارخانه های ساخت مصالح ساختمانی و همچنین برای مهندسین و کارگران ساختمانی بسیار مناسب بوده و کاربرد وسیعی دارد. این مدل کلاه ایمنی کار در ارتفاع را کلاه های ایمنی نوع اول می نامند که رنگ شاخص آنها رنگ زرد میباشد.
  • نوع دوم : نوع دوم از کلاه ایمنی ، علاوه بر این که از سر در برابر ضربات محکم محافظت میکند، آپشن های دیگری مثل عایق گرما و عایق جریان الکتریسیته را در خود دارد و از خطر سوختگی و برق گرفتگی ممانعت می کند.این نوع از کلاه ها به جز کارکنان مشاغل مرتفع، برای برق کاران ساختمانی، آتش نشان ها و جوشکارها نیز مناسب است و غالبا در رنگ های قرمز و آبی تولید و عرضه می شوند.
  • نوع سوم : برای نوع سوم این مدل کلاه ایمنی ، رنگ مشکی در نظر گرفته شده است. کارایی این نوع کلاه برای جلوگیری و حفاظت از گرما و ضربه و انرژی برق نیست. کاربرد متفاوت نری نسبت به دو نوع قبلی داشته و از موها و پوست سر در برابر مواد شیمیایی محافظت به عمل می آورد.
مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.