نمایش 1 - 21 کالا از 21

تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی

تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی

تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی به مجموعه تجهیزات و لوازم گفته می شود که در جاده ها و معابر شهری، جهت کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه و افزایش سطح ایمنی به کار می رود. استفاده از این تجهیزات احتمال تصادفات، حوادث و آسیب‌ های ناشی از آن را به شدت کاهش می دهد.

تجهیزات ترافیکی یکی از ملزومات اصلی برای حفظ امنیت، کنترل عبور و مرور خودروها و هم چنین کاهش آسیب‌ها و طتصادفات احتمالی است. باتوجه به افزایش جمعیت در دهه های اخیر استفاده از تجهیزات ترافیکی شهری به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران اهمیت ویژه ای یافته است. استفاده از علائم ترافیکی استاندارد نقش مهمی در آگاهی دادن به رانندگان از مسیر پیش رویشان بازی می کند.

انواع تجهیزات ترافیکی

تجهیزات ترافیکی در انواع گوناگون جهت انجام کار مشخص تولید و عرضه می گردند و هر یک از این لوازم دارای ویژگی های منحصر به فرد خود بوده و کاربری مشخصی دارد.  از آن جا که این تجهیزات اغلب در فضا های باز و محیط بیرون کاربرد دارد. لذا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و دارای مقاومت خوب و دوام بالایی در برابر شرایط جوی گوناگون زیر تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران و برف، رطوبت و … باشند.

از آن جا که این وسایل در تاریکی و شب و محیط‌ های کم نور نیز به وفور استفاده می شود، تولید کنندگان معمولاً از رنگ‌ های روشن و نوار های شبرنگ برای آن ها استفاده می نمایند، تا این تجهیزات حتی از فاصله های دور و نور کم قابلیت دیده شدن داشته باشند.

تجهیزا ترافیکی پر کاربرد شامل مواردی نظیر :

  • تابلو
  • استوانه
  • مخروط
  • بشکه
  • آینه
  • جداکننده
  • سرعت گیر
  • چشم گربه‌ای
  • گل میخ
  • چراغ گردان
  • چراغ راهنمایی و رانندگی
  • رنگ ترافیکی
  • و …

 

انواع تابلو های ترافیکی

تابلوهای ترافیکی به سه نوع اخطاری، انتظامی و اخباری تقسیم می‌شوند. هر یک‌ از آن‌ها دارای پیام‌های مخصوصی است که عدم رعایت یا بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند عواقب ناگواری برای رانندگان در پی داشته باشد. در‌ ادامه به معرفی تابلو های ترافیکی که در‌ جاده‌ها استفاده می‌شود، می‌پردازیم.

  • اخطاری: این علائم جاده‌ای درباره خطرات احتمالی پیشرو یا نیاز به اقدام فوری هشدار می‌دهند. به‌ عنوان‌ مثال راننده را از وجود سرعت‌گیر‌ مطلع می‌کند تا وی بتواند سرعت خود را کاهش دهد.
  • انتظامی: تابلوهایی مثل ورود ممنوع یا دور زدن ممنوع جزو علائم انتظامی است که پیروی نکردن از آن‌ها غیرقانونی و جرم به‌حساب می‌آید‌. هدف از نصب و به‌کارگیری علائم انتظامی ترویج نظم و جلوگیری‌ از هرج‌ومرج است.
  • اخباری: این تابلوها جنبه اطلاع‌رسانی دارند‌ و به‌طور مشخص بر رانندگی شما تأثیری نمی‌گذارند‌. تابلوهایی مانند وجود مدرسه، بیمارستان یا مسجد را می‌توان جزو علائم اخباری ذکر کرد.

 

دلایل مهم جهت نصب تابلوهای ترافیکی

 

نصب علائم رانندگی‌ در جاده‌ها، اطلاعات مهمی را به‌ عابران پیاده و رانندگان وسایل نقلیه منتقل می‌کند. این تابلوها به‌ عنوان یک راهنما می‌تواند موجب حفظ نظم و کاهش تصادفات شود. همان‌طور که در‌ ابتدا گفتیم در‌ تابلوهای ترافیکی از تصاویر گرافیکی استفاده‌ می‌شود تا برای همه افراد و به تمامی زبان‌ها قابل درک باشد. در‌ ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل نصب انواع تابلو های ترافیکی اشاره می‌کنیم:

علائم ترافیکی و ایمنی رانندگان

تابلوهای راهنمایی ‌و رانندگی در سراسر کشور به‌صورت یکسان و یک شکل هستند تا افراد در مسیرهای متفاوت و در شهرهای مختلف دچار سردرگمی نشوند.‌ اگر این علائم در جاده‌ها وجود نداشتند رانندگان برای تشخیص مسیر درست و رفتار قانونی با مشکل مواجه می‌شدند‌‌. به‌طور مثال با دقت به این تابلوها آن‌ها متوجه می‌شوند که سرعت مجاز چقدر است یا آنکه چه زمانی باید سرعت خود را کاهش دهند.

راهنمایی رانندگان برای رسیدن به مقصد

تصور کنید در جاده‌ای ناآشنا در حال رانندگی هستید، آیا بدون تابلوهای ترافیکی رسیدن به مقصد امکان‌پذیر است؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است. این علائم به رانندگان کمک می‌کند تا راحت‌تر مسیرها را شناسایی و به مقصد برسند.

علائم رانندگی راهی برای کاهش ترافیک

در معرفی تابلو های ترافیکی باید بگویم که آ‌ن‌ها‌ از توقف‌های بیجا، پیچیدن‌های اشتباه جلوگیری‌ می‌کنند. بدین ترتیب یک عامل مهم برای پیشگیری از آشفتگی در خیابان‌ها و ترافیک بیش از اندازه است.

کمک به عابران پیاده و دوچرخه سواران

تابلوهای ترافیکی فقط به رانندگان کمک نمی‌کند بلکه عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیز از این علائم برای حرکت و عبور از جاده‌ها استفاده می‌کنند. دوچرخه‌سواران با مطالعه علائم راهنمایی و رانندگی می‌توانند مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری را شناسی کنند.‌

هشدار در مورد مکان‌های خطرناک

تابلوهای رانندگی فقط برای هشدار سرعت یا توقف نیستند بلکه بسیاری از آن‌ها در‌ جاده‌های پرپیچ‌وخم، یخ‌زده یا در حال ساخت نصب می‌شوند تا رانندگان را از خطرات احتمالی در ‌امان نگهدارند.

 

قیمت تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی

بدیهی است که مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی جنس این محصول می باشد. از آن جایی که امکان سرقت این لوازم ترافیکی نصب شده در جاده ها وجود دارد، تابلو های ترافیکی نصب شده در جاده ها معمولا از ورق گالوانیزه ی ضعیف ساخته می شوند که از قیمت پایینی برخوردار هستند. اما تابلو ترافیکی نصب شده در سطح شهر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و معمولا از جنس آهن ساخته می شوند، از این رو قیمت بالاتر و طول عمر بیشتری نیز دارند.

 

خرید تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی

خرید تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی این تجهیزات در مکان های درست و استاندارد در فضا های شهری، جاده ای، پارکینگ و … در زندگی مدرن و پر رفت و آمد امروزی امری ضروری است.

به هنگام خرید تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی انتخاب نوع با کیفیت و مرغوب بسیار مهم می باشد. این لوازم معمولاً در محیط‌ های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا باید در شرایط های جوی و آب و هوایی گوناگون مقاوم باشند. از طرفی امکان برخورد خودرو ها و وسایل نقلیه با آن ها وجود دارد. در انتخاب و خرید این لوازم باید در صورت بالا بودن این احتمال برخورد، نوعی خریداری شود که کمترین آسیب را به وسایل نقلیه در اثر برخورد وارد نماید و جان سرنشینان را به خطر نیاندازد.

جهت مشاهده تمامی مدل های موجود و بررسی آن ها می توانید به سایت ایمن ابزار سپه مراجعه کرده و از قیمت تابلو هشدار و تجهیزات ترافیکی مطلع شوید. جهت انتخاب بهترین محصول جهت استفاده و راهنمایی با کارشناسان فروش ایمن ابزار سپه جهت خرید و تهیه یک محصول با کیفیت در ارتباط باشد.

 

SS:2204

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.