نمایش 1 - 0 کالا از 0

هیچ محصولی یافت نشد.

تجهیزات پارکینگ

تجهیزات پارکینگ

تجهیزات پارکینگ از مجموعه ابزار و وسایل هایی هستند که به منظور کنترل ترافیک، مشخص کردن مسیر رفت و آمد خودرو ها، حفظ ایمنی وسایل نقلیه و افراد عابر پیاده در پارکینگ های مدرن و امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. صرف نظر از نوع ساختمان که یک مرکز خصوصی باشد یا دولتی، یا یک ساختمان آموزشی، اداری و … باشد؛ استفاده از تجهیزات پارکینگ امری ضروری می باشد. از آن جا که تجهیزات پارکینگ انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی تعدادی از تجهیزات پارکینگ خواهیم پرداخت :

آینه محدب ترافیکی  

آینه محدب ترافیکی یکی از موارد بسیار مهم در تجهیزات پارکینگ می‌باشد که در انواع شیشه ‌ای، استیل و اکرولیک به شکل های مختلف تولید می شود. به منظور داشتن میدان دید بهتر و مشاهده نقاط کور در پارکینگ ‌ها برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خسارت، آینه محدب پارکینگی نصب می‌شود. آینه محدب تصویر را به خوبی نمایش می‌دهد و زاویه دید بهتری از نقاطی که به خوبی با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، برای شما به نمایش می‌گذارد.

فاصله درست برای نصب آینه محدب پارکینگی در شعاع 7 الی 9 متری مکان‌های مخصوص مانند دور زدن خودروها یا ورود و پارک آن ها است. در پارکینگ‌ های منازل و ادارات و همچنین مکان‌های سرپوشیده از این آینه در تعداد بالا استفاده می‌شود.
از جمله دلایل استفاده از آینه محدب در پارکینگ‌ ها می‌توان به جلوگیری از بروز تصادف افراد با خودرو و کنترل‌ امنیتی بالا در پارکینگ‌ ها اشاره نمود.

آینه محدب ترافیکی در اندازه‌های مختلفی تهیه و تولید می‌شوند و شما بنا بر نیاز خود و بر اساس مشخصات پارکینگ می‌توانید آینه محدب ترافیکی مورد نظر را خریداری نمایید.

 

گارد ستون لاستیکی

یکی از تجهیزات ایمنی بسیار مهم که نیاز است در تمامی پارکینگ‌ها استفاده شود، محافظ ستون است. این محافظ ها، بر روی لبه‌های ستون پارکینگ‌ها نصب می‌شود و از آسیب وارد شدن به اتومبیل و شکسته شدن لبه‌های ستون‌ها جلوگیری می‌کند. از آنجایی که این ابزار با استفاده از جنس تمام لاستیک ساخته می‌شود، مقاومت خمشی مناسب داشته و دربرابر نوسانات دما نیز مقاوم می‌باشد. در نتیجه، شکل و کارکرد خود را در شرایط مختلف حفظ می‌کند.

معمولا بر روی این لاستیک‌ها به صورت شبرنگ علامت‌هایی برای هشدار نصب شده تا رانندگان در شب و در صورت قطعی برق و یا هر مشکل دیگر بتوانند ستون‌های بر سر راه خود را ببینند. لازم است بدانید که از این لاستیک‌های ایمنی بر روی دور تا دور دیوارهای پارکینگ نیز نصب می‌شود و از وارد شدن ضربات به دیوارها جلوگیری می‌کند.

 

استاپر پارکینگ

استاپرها از آن دسته تجهیزات پارکینگ مفیدی هستند که از آن‌ها می‌توان هم به منظور راهنمایی خودروها استفاده کرد و هم به جهت ایجاد شرایط ایمن‌تر کاربرد دارند. طرز استفاده از استاپرها در پارکینگ‌های عمومی بدین ترتیب است که آن‌ها را در جلو یا کنار خودروها قرار می‌دهند تا از برخورد با دیوارها و سایر اتومبیل‌های پارک شده، جلوگیری کنند.

به وسیله استاپر می‌توان رانندگانی که مهارت کم‌تر دارند و یا رانندگان اتومبیل‌های بزرگ، که دید محدودی دارند را، راهنمایی کرد تا در محل مناسب پارک کنند. استاپرها با متریال‌های گوناگونی، مانند پلاستیک و یا بتن تولید و در محل موردنظر نصب می‌شوند.

 

سرعت‌گیرهای استفاده شده در پارکینگ‌ها، به طور کلی به دو نوع لاستیکی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. سرعت‌گیرهای لاستیکی، که به منظور کاهش سرعت اتومبیل‌ها و حفظ ایمنی آن‌ها در فضای پارکینگ نصب می‌شوند، قدرت تحمل وزن بیشتری داشته و به راحتی قابل حمل می‌باشند. این نوع سرعت‌گیرها به دلیل انعطاف بالایی که دارند، به خوبی گرمای محیط را تحمل می‌کنند و سازگاری قابل قبولی با محیط دارند. به طور کلی سرعت‌گیرهای لاستیکی مزایای بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی آن دارند.

صفحه ضد لغزش رمپ پارکینگ

یکی دیگر از تجهیزات پارکینگ صفحات ضد لغزش رمپ است که از جنس گالوانیزه ضد زنگ ساخته می‌شوند. آج‌هایی که بر روی این صفحات طراحی می‌شوند، یکی از راه حل‌های مقرون به صرفه برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی در رمپ‌های پارکینگ‌ها و… محسوب می‌شوند. این صفحات به منزله جایگزینی مناسب و مادام‌العمر برای نوارهای ترمز هستند.

آینه‌های محدب پارکینگی

رمپ‌های پارکینگ‌های عمومی یکی از مکان‌هایی هستند که بیشترین تصادفات در آن‌ها رخ می‌دهد. استفاده از آینه‌های محدب در پارکینگ‌ها، تصادفات را تا حدود زیادی کاهش داده و دید رانندگان را نسبت به مسیر بازتر می‌کند.

دستگاه پرداخت وجه خودکار

از زمانی که سیستم‌های پرداخت وجه خودکار در اکثر پارکینگ‌های سطح شهر قرار داده شدند، شرایط راحت‌تری برای شهروندان ایجاد گردید. این نوع دستگاه‌ها یکی از تجهیزات پارکینگ‌ های امروزی هستند که عملکرد ساده‌ای دارند و استفاده از آن برای عموم مردم آسان و قابل فهم می‌باشد. کارکرد این سیستم‌ها به این صورت است که هنگام عبور از راهبند، توسط این دستگاه‌ها بلیطی به صورت اتوماتیک ارائه می‌شود.

این بلیط را باید نزد خود نگه دارید تا زمانی که از پارکینگ خارج می‌شوید، آن را به دستگاه برگردانید.سیستم اتوماتیک پرداخت وجه باتوجه به مدت زمانی که اتومبیل شما در پارکینگ پارک شده، هزینه را محاسبه و هنگام خارج شدن آن را از طریق کارت بانکی از شما دریافت می‌کند. زمانی که هزینه مشخص شده را پرداخت کردید، راهبند پارکینگ بالا رفته و می‌توانید خارج شوید. بلیطی که شما به دستگاه برمی‌گردانید، به راننده بعدی ارائه می‌شود و این چرخه در طول شبانه روز ادامه خواهد داشت.

سیستم کنترل تردد هوشمند

یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین تجهیزات پارکینگ‌ های عمومی در حال حاضر، سیستم‌های کنترل تردد هوشمند هستند. در عصر امروز، انسان‌ها به دلیل ماندن در ترافیک‌های طولانی، زمان زیادی را در رفت و آمدهای خود از دست می‌دهند. در این شرایط، زمانی که با استفاده از یک سیستم خودکار از ورودی پارکینگ عبور ‌کنند، موقعیت خیلی خوشایندتری خواهد بود؛ چراکه تا حدود زیادی در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند، نه تنها بسیار آسان و کاربردی است، بلکه قیمت مناسبی داشته و گزینه مناسبی برای پارکینگ‌های عمومی شهری محسوب می‌شود. نحوه استفاده از این سیستم به این صورت است: زمانی که راننده وارد پارکینگ می‌شود، بدون نیاز به توقف، زمان ورود او توسط دستگاه‌های خودکار ثبت می‌شود. این عمل از طریق صفحات نصب شده در کف پارکینگ صورت می‌پذیرد و ورود و خروج تک تک خودروها ثبت می‌شوند. بنابراین به کمک تکنولوژی، به سریع‌ترین شکل ممکن رفت و آمد اتومبیل‌ها کنترل می‌شود و از اتلاف وقت نیز جلوگیری خواهد شد.

 

سیستم پارکینگ هوشمند RFID

از سیستم پارکینگ هوشمند برای تشخیص فرکانس رادیویی استفاده می‌شود و از آن می‌توان در سیستم‌های کنترلی ورود و خروج پارکینگ‌ها استفاده کرد. RFID یکی از تجهیزات پارکینگ‌ های عمومی است که به منظور کنترل سریع و آسان استفاده می‌شود. به بیانی بهتر، شما با اسکن کارت خود به راحتی می‌توانید به پارکینگ‌های سطح شهر وارد شوید.

لازم است بدانید که سیستم کنترلی RFID شعاع بزرگی جهت مکانیزم تشخیص دارد که در برخی موارد می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به عنوان مثال، این سیستم می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی خودروهای موجود در پارکینگ را شمارش کند. نکته جالب دیگر درمورد این سیستم‌ها این است که آن‌ها هیچ‌گونه نیازی به مانیتور و کامپیوتر ندارند و همین امر تا حدود زیادی هزینه استفاده از آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 

سیستم کنترل هوشمند پارکینگ رباتیک

سیستم‌های رباتیکی که در پارکینگ‌ها به کار گرفته می‌شوند، به راحتی قابل جابجایی هستند و به تعداد زیاد و در محل پارک هر خودرو نصب می‌شوند. زمانی که صاحب خودرو از ماشین پیاده شود، توسط این سیستم‌ها بلیطی به وی ارائه شده و زمان خروج این بلیط به سیستم برگردانده می‌شود و پس از آن راننده اجازه دارد خودروی خود را از محل پارک خارج کند. تمام فرآیندهای این سیستم‌ به صورت کاملا اتوماتیک انجام شده و تا حد زیادی از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

 

قیمت و خرید تجهیزات پارکینگ :

پارکینگ‌های عمومی یکی از مکان‌هایی است که به صورت روزانه رفت و آمدهای زیادی در آن رخ می‌دهد. به همین دلیل لازم است برای ارائه بهتر خدمات شهروندی، از تجهیزات کارآمد در این فضاها استفاده شود. تجهیزاتی که در پارکینگ‌ها استفاده می‌شوند، به هدف حفظ ایمنی، بهره‌وری انرژی، زیبایی شناسی و صرفه‌جویی در زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می توانید جهت خرید تجهیزات پارکینگ به سایت ایمن سپه مراجعه کنید زیرا شما می توانید به راحتی و با اطمینان بالا هر محصولی را با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید. توجه کنید که شما می توانید قبل از تهیه تجهیزات پارکینگ از قیمت تجهیزات پارکینگ با خبر شوید و به راحتی محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایید .

SS:2304

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.