نمایش 1 - 46 کالا از 46

دستکش ایمنی

دستکش ایمنی

دستکش ایمنی یکی از پوشش های ضروری برای هر صنعتگر ماهری است. بسیاری از کارگران در محیط کاری خود، با اسید، اجسام تیز و برنده، مواد داغ، مایعات سمی و … برخورد دارند. برای تامین ایمنی آنها، تنها استفاده از دستکش صنعتی کافی نیست، اما تا حد زیادی می توان با استفاده از این دستکش ها، از خطرات محیط کاری است.

 

انواع استاندارد دستکش ایمنی :

 دستکش کار با توجه به نوع محافظتی که ارائه می دهد، باید دارای استاندارد های لازم باشد که معمولاً به صورت علائم اختصاری بر روی آن درج می گردد. این استاندارد های بسیار مهم عبارتند از :

  • EN388 دستکش های حفاظتی برای خطرات مکانیکی
  • EN420 دستکش های حفاظتی در برابر خطرهای مواد شیمیایی
  • EN511 دستکش های حفاظتی در برابر خطرهای سرمایی
  • EN421 دستکش های حفاظتی در برابر آلودگی رادیواکتیو و تشعشعات یونیزه
  • EN407 دستکش های حفاظتی در برابر خطرات دمایی
  • EN60903 دستکش های حفاظتی حفاظتی عایق برای کار با برق
  • EN407 دستکش حفاظت در برابر الکتریسیته ساکن
  • EN659 دستکش های حفاظتی برای آتش نشانان
  • EN12477 دستکش های حفاظتی مخصوص جوشکاری
  • EN10819 دستکش های حفاظتی ضد ارتعاش
  • EN511 دستکش های پزشکی یکبار مصرف
  • EN381.4 دستکش های حفاظتی کار با اره برقی

 

 

انواع دستکش ایمنی :

همانطور که بالا­تر ذکر شد دستکش ایمنی کار در مدل­های مختلف و با مواد متفاوت تولید می­شود که هر یک از آن­ها ویژگی مخصوص به خود را به دستکش کاری خواهند بخشید. در ادامه به معرفی و بررسی کاربرد هر یک از دستکش ­های ایمنی که در بازار ایران به فروش می­رسد، خواهیم پرداخت.

آلومینیومی :

همانطور که از نام این نوع دستکش ایمنی پیدا است، برای تولید آن از آلومینیوم استفاده می­شود. اجزاء این دستکش شامل پارچه آلومینیوم برای قسمت بیرونی و پشم شیشه به عنوان آستر داخلی خواهد بود. این نوع دستکش در برابر حرارت بسیار بالا و مواد مذاب مقاومت خوبی از خود نشان می­دهد و می­تواند از کارکنان در برابر انواع سوختگی محافظت کند. این دستکش مناسب استفاده در مشاغلی چون ریخته­ گری خواهد بود.

سربی :

نوع دیگر از دستکش ایمنی که کاربرد فراوانی دارد، دستکش سربی است. برای تولید این نوع دستکش از سرب و یا ترکیبی از سرب و لایه­ای از پلاستیک استفاده می­شود. از این نوع دستکش در محیط­هایی مانند اتاق عمل یا رادیولوژی استفاده می­شود. نکته ه­ای مهم راجع به این نوع دستکش وجود دارد آن هم این است که از این نوع دستکش برای تصویر برداری پزشکی، پزشکی هسته ­ای و یا محیط آلوده به رادیواکتیو نیز بهره می­برند.

ضد ضربه :

این نوع دستکش از دست در برابر انواع ضربه­های سنگین یا سقوط اجسام محافظت می­کند. برای ساخت این نوع دستکش از لاتکس، پلی استر و کپسول­ های ضد ضربه استفاده می­ شود. همچنین بیشترین کاربرد این نوع از دستکش ­ها در محیط­ هایی چون ساختمان سازی و تخریب ساختمان خواهد بود.

چرمی :

این نوع دستکش ایمنی به عنوان دست­کش کار نسوز نیز شناخته می­شود. برای تولید این دستکش از چرم طبیعی یا مصنوعی بهره می­برند. همچنین دستکش کار چرمی کاربرد فراوانی در مشاغلی چون جوشکاری دارد. نکته­ای دیگر که باید راجع به این نوع دستکش بدانیم آن است که چرم استفاده شده برای تولید این دستکش در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می­دهد.

فلزی :

یکی از پر کاربرد­ترین دستکش ­های موجود در بازار ایران، دستکش فلزی است. این دستکش مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. برای تولید چنین دستکشی از حلقه­ های فلزی استفاده می ­شود. همچنین این دستکش ­ها کاربرد فراوانی در قصابی­ ها، کشتارگاه­ ها و مکانیکی­ ها خواهند داشت.

ضد اسید :

اگر در محیط کاری خود با انواع مواد شیمیایی و اسید­ها سر و کار دارید بهتر است به سراغ خرید دستکش ایمنی ضد اسید بروید. برای اینکه این دستکش­ها در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت خوبی داشته باشند در تولید آن­ها از موادی چون پلاستیک، پلیمر و لاستیک استفاده می­شود. این دستکش­ ها مناسب استفاده در آزمایشگاه، پالایشگاه و محیط­ های اسیدی خواهند بود.

عایق برق :

دستکش ­های عایق الکتریسیته مناسب استفاده تکنسین­ها و افرادی هستند که با جریان­های برق سر و کار دارند. برای تولید این نوع دستکش از هیچگونه مواد فلزی استفاده نشده است تا به طور کامل ایمن باشد. جنس رویه این دستکش را لاتکس تشکیل می­ دهد. نکته قابل توجه راجع به این دست­کش کاری آن است که دست­کش عایق برق در برابر شوک الکتریکی نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می­دهد.

ضد آب :

همانطور که از نام این نوع دستکش پیدا است، چنین دستکشی در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم خواهد بود. معمولا برای تولید دستکش ضد آب از نایلون و پلاستیک استفاده می­شود. کاربرد این نوع دستکش نیز عمومی خواهد بود. یعنی بستگی به نیاز، هر فرد می­ تواند از این دستکش استفاده کند.

نخی :

دست­کش کاری نخی، همان دستکش­ های ایمنی معمولی موجود در بازار هستند. برای تولید این دستکش از پارچه و نخ استفاده می­شود و معمولا از دست­ها در برابر روغن و آلودگی­ها محافظت می­کند. از دستکش­های نخی می­توان برای نظافت، کار­های سبک صنعتی و کارگاهی استفاده کرد.

وینیل :

دستکش ایمنی وینیل از دست­ها در برابر آلودگی و باکتری­ها محافظت می­کند. همانطور که از نام آن پیدا است برای تولید آن از پلی وینیل کلراید استفاده می­شود. اگر بخواهیم کمی جزئی­تر این دستکش را بررسی کنیم باید بگوییم که این دستکش در واقع همان دستکش یکبار مصرفی است که در آزمایشگاه ­ها، دندان پزشکی­ها و رستوران­­ها از آن استفاده می­شود.

نکته­ای مهم که باید راجع به این دستکش بدانیم آن است که هنگام تولید چنین دستکشی از مواد روان‌کننده نیز استفاده می­کنند.

PVC :

یکی دیگر از مناسب­ترین دستکش­ ها نسبت به فرم و آناتومی دست، دستکش پی­وی­سی است. این دستکش به راحتی در دست جای می­گیرد و آسودگی را برای کارکنان به ارمغان خواهد آورد. برای تولید این دستکش از پلاستیک پی­وی­سی استفاده می­شود. همچنین این دستکش در محیط­ هایی که ممکن است دست­ها با مواد شیمیایی و نفتی در تماس باشد مناسب خواهد بود مانند صنایع نفتی، صنایع تراشکاری، تعمیرات ماشین آلات و کار­­های ساختمانی.

 

خرید دستکش ایمنی :

خرید دستکش ایمنی برای هر کارگر الزامی است. قیمت دستکش کار نیز بر اساس مواد به کار رفته در تولید، ویژگی­ های خاص و نوع کاربری دستکش تعیین می­گردد. برای مثال قیمت دستکش کارگری را الیاف به کار رفته در تولید، تعداد کپسول­های ضد ضربه و برند تولید کننده آن تعیین خواهد کرد. شما عزیزان نیز اگر قصد خرید دستکش ایمنی را دارید باید به ویژگی­ های مورد نیاز خود و انتظاراتی که از یک دستکش کاری خواهید داشت واقف باشید تا قیمت دستکش کار شما را متعجب نکند.

 

قیمت دستکش ایمنی :

شما عزیران می توانید جهت خرید دستکش ایمنی به سایت ایمن ابزار سپه مراجعه کرده و با خیال راحتی محصولی که قصد خرید آن را دارید تهیه کنید و مشکلی جهت کیفیت و اورجینال بودن آن نباشید. شما می توانید به راحتی قبل از خرید دستکش ایمنی ابتدا قیمت دستکش ایمنی را مشاهده کنند و در صورت نیاز با کارشناسان ما جهت خرید در ارتباط باشند .

SS:1804

مقایسه ( 0 مورد )
0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.